Gå til innhold

O lykke! Ultralyd #2 vel overstått!

Anbefalte innlegg

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Nå er vi ferdige med UL nr. to, og alt var bra!

Lillebolla sov da legen slo på skjermen, og hun hadde tommelen i munnen. Det var legen som sa 'hun', og jeg spurte om det ikke var veldig tidlig, og han bekreftet at det var det. Men for ham så det ut som liten jente, sa han, og påsto at han er ganske intuitiv når det gjelder akkurat det. I flg. siste mens er jeg akkurat 10 uker i dag, men str. på lillebolla tilsvarte 10+5, og det var visst veldig bra. "I'll try to wake her up", sa han, og prikket forsiktig på maven mens han sa "Hello, hello!". Da tok hun tommelen ut av munnen, vinket med armene og danset litt med bena. Noe så nydelig!

Jeg har mistet to ganger tidligere, og sist gang tok vi tester av fosteret som viste at det var uten genefeil, og at det ville ha blitt en liten jente. Den gangen hadde vi sett på UL at alt sto bra til i uke 8+3, og fikk sjokk da det i uke 12 viste seg at hun hadde sluttet å leve bare tre dager etter ultralyden. Selv om vi har vært til utredning og vet hva som skjedde sist så er det likevel veldig nervepirrende hver gang vi er på ultralyd, for sjokket fra MA'en gang henger fremdeles igjen.

Nå er jeg så lykkelig, og vi begynner å tro på at det kanskje vil gå bra denne gangen! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer masse:) :) Dette var gode nyheter:) Er fantasisk med ultralyd;) LYkke til videre!!!

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Tusen takk for det, Kamilla! Jeg håper du har det bra også! Nå svever jeg som på skyer!

Jeg lovte tidligere å komme med en oppdatering etter at dette var overstått, så derfor dette innlegget. :-)

Skrevet

Så kjekt.

Kjempe kos å lese slike innlegg.

Skrevet

ÅÅÅ, nå ble jeg så glad på dine vegne:) Så fantastisk! Hørtes ut som en veldig fin UL-opplevelse. Da jeg var på UL i uke 10, sov også knøttet, men legen klarte å vekke h*n opp, og det var jeg veldig glad for. Det er så deilig å se at det er ordentlig liv. Jeg skal på en UL igjen på neste fredag, og hvis alt står bra til da også, kan jeg vel slippe nyheten.

Gratulerer masse til deg, det er så godt når det går fint etter man har hatt noen nedturer.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Tusen takk for gode ord, Daisy og Kattungen! Hvor langt er dere på vei?

Jeg kjenner at jeg begynner å slappe litt mer av nå som jeg har sett liv der inne to ganger. Legen sa at nurkene sover mesteparten av tida når de er så små, men våkner lett, og sovner så etter et par minutter igjen.

Kattungen,

Gi beskjed om hvordan UL'en gikk når du er ferdig neste fredag, er du snill! Har du også opplevd at det har gått galt tidligere?

God helg, alle sammen! :-)

Skrevet

Ja, hadde MA oppdaget i 12+4. Var på UL i 10+2, men var litt lengre, så er vel 11 ca i dag. Tror du tom svarte meg på tråden min da min UL gikk bra:) Og derfor var jeg litt spent på hvordan det hadde gått med deg;)

Da kommer vi til å følge hverandre fremover, da vi er like langt;) Håper hvertfall jeg "ser" deg. Og skal selvfølgelig si fra hvord det går om en uke.

Klem

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Det stemmer nok at jeg svarte deg, ja! Jeg visste at jeg hadde nicket ditt fra et sted, for det er ikke så mange kattunger her inne. He he.

Jeg bor forresten i USA, så enkelte ting jeg forteller virker kanskje litt annerledes enn i Norge. Jeg tenkte jeg kanskje kunne spørre deg om noe annet også, siden du har et barn fra før, og ekstra erfaring i tillegg: Legen som foretok UL'en i går sa at jeg iflg. mensberegningene var akkurat ti uker i går, men at fosterets str, tilsvarte 10+5. Han sa at det var et godt tegn, for det viste at lillebolla vokser godt og er sunn. Jeg vet helsepersonell ofte opererer med +- 2 dager i 1. trimester, men vet du om det er vanlig med et avvik på hele 5 dager? Det sto forresten på bildene vi fikk at str. var 3,56 cm. Hva ble din målt til når du var inne sist?

Så morsomt at vi er omtrent like langt! Jeg ser frem til at vi kan følge hverandre i tiden fremover!

Klem,

Skrevet

Tror det er helt vanlig at terminen kan bli satt frem eller tilbake. Har hørt tom 2 uker, så 5 dager er nok helt fint. Og tenker at siden det er den veien og ikke tilbake, så er det jo hvertfall ingen bekymring (ville man kanskje tenkt at den ikke vokste som den skulle osv.) I mine 3 graviditeter har jeg blitt satt frem og tilbake fra 2- til 2 +. Husker ikke eksakte mål, men tror han sa min var rundt 3,5 cm, så da stemmer det vel at jeg skulle være 10+4 den dagen.

Sees fremover, da:)

Klem igjen

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Tusen takk for svarene! 3,5 cm stemmer nok bra med 10+4, ja.

Sees snart!

Klem,

Skrevet

Så gøy!!! Gratulerer :)

Artig at du fikk se så mye liv også, skal på andregangs ul selv neste uke iflg legen vil jeg være akkuratt like langt, håper jr her også er i samme form ;) på siste ul lå den bare helt rolig og koste seg og gadd ikke å bevege på noe som helst uansett hvor mye legen dytta og styra med magen :S

Lykke til videre, dere fortjener virkelig å få det til denne gangen :)

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Tusen, tusen takk for det, Dollface! Det varmer veldig å høre det.

Vi har fått med oss alle UL'ene på VHS i tillegg, så vi kan gjenoppleve UL'en når som helst. Det høres ikke ut som om Jr. lar seg plage så lett, nei! He he. Det blir spennende å se om h*n er kvikkere neste gang! Du burde glede deg! Vi fikk se fingrene og tærne ganske tydelig. Fascinerende!

Gi oss en oppdatering når du har sett Jr. igjen, er du snill, så får vi høre hvordan det gikk!

Skrevet

Så gøy da, tror jeg hadde sett på den filmen uanstendig ofte ;)

men så mye mer avansert dere har det, fikk bare to kornete bilder jeg...

Legen ville på død og liv vekke den så vi skulle ha noe og se på men pappa'n måtte tilslutt avbryte henne og si at hvis jr ligna på mamma'n sin så var det bare å glemme, uff tenk at jeg har lagd barn med en så slem mann....hihi

Er utrolig at de rekker å utvikle så mye på så kort tid egentlig..

men gleder meg enda mer nå, leenge til onsdag... sukk :)

Skal gi oppdatering når jeg har vært der :)

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Joda, de har mye fancy utstyr her, men jeg ble ikke så veldig imponert over å få opptaket på VHS, egentlig. Grunnen til at man har mye fancy utstyr ellers hos legen og på sykehusene her er selvsagt at pasientene betaler for det selv gjennom forsikringen man betaler på hver måned, og det er alt annet en billig. Men vi må jo ha forsikring, for en fødsel uten forsikring kommer gjerne på mellom $8-10 000 dollar uten,- litt avhengig av komplikasjoner etc.. En må tilogmed betaler for isbiter når man ligger på sykehuset! Sinnsykt!

Vel, vel. Nok om det. Jeg må jo ikke stresse meg opp nå. He he.

Jeg gleder meg til å lese hvordan går med deg på ultralyden! :-)

Later,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...