Gå til innhold

uff han vil ikke ha pupp lenger..kun om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

han nekter å drikke. Å på et par uker har jeg gått fra 100 ml til knappe 50....det er jo snart helt tomt. Han er 9,5 mnd. Hadde håpet å amme et par mnd til:-S Kan dette være en periode, hvordan få han interessert igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var sånn her også i den alderen. Det kan godt være det er for en periode men i vårt tilfelle ble jenta bare mindre og mindre interessert. Ble mer kav enn kos til slutt så vi sluttet rett og slett. hadde liksom tenkt å amme til hun var minst et år men vel 10 mnd var det slutt. Det var faktisk litt nederlagsfølelse å slutte før "tenkt" men i ettertid vet jeg at jeg gjorde det riktige. Da jeg sluttet fikk jeg bedre nattasøvn og det samme gjorde jenta mi. Hun ble mer opplagt om dagen og det er jeg veldig glad for!!!

Skrevet

Ser ut som om det går samme vei her også.. Jenta mi på drøye 8 mnd vil bare ha pupp når hun skal sove og tidlig morgen. Jeg kan bare glemme å amme henne midt på dagen i fullt lys, da pirker hun bare på brystvorten og virker helt uinteressert..!! Men hvis jeg etterhvert blir nødt til å kutte helt ut - gir jeg da mme? Eller er det noen vits når hun er såpass stor? Hun blir jo mett av to porsjoner grøt, brødskive, middagsmat, frukt og drikker mye vann...

Skrevet

samme her. "puppenekt" da hun var rundt 8mnd. var så frustrert. prøvde tilby OFTE, men hjalp ikke. klarte lure i henne noen slurker på mårran til ho va ca.9mnd, men da var det slutt på det å! Hadde selv planer om å amme henne til hun var i hvertfall et år, men slik gikk det ikke. måtte bare gi opp. blei så sliten og stressa av det selv. Helsesøster betrygget meg med at det var mange barn som begynte vise mindre og mindre interesse for pupp i denne alderen, og sa at jeg hadde vært flink som hadde ammet henne så lenge som jeg hadde gjort, og at jeg kunne slappe av med god samvittighet nå. . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...