Gå til innhold

Oppfølging av svangerskap etter SA??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal til første kontroll i morgen, er 7+2 uker på vei. Hadde en SA i slutten av november og er selvfølgelig redd for at det skal skje en gang til. Hvordan oppfølging får man når man har hatt en SA tidligere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æ mista i 6.uke. Da æ ble gravid etter det, fikk æ en tidlig ultralyd for å forsikre om at alt var normalt. Så æ var på en ul i uke 9 og den vanlige i uke 20. Ellers ingenting, men æ hadde ikkje behov for mer. Kan hende man får mer oppfølging om man mister lengere uti sv.skapet f.eks....

Skrevet

jeg hadde en SA i mars for 1 år siden, og ble gravid igjen i mai. Fikk ikke noe bedre oppfølging enn "vanlige" gravide, tror ikke det er vanlig så lenge det "bare" er 1 SA.. Dersom du hadde hatt flere på rad, så stiller det seg selvfølgelig litt anderledes.

Skrevet

etter min 1 sa fikk jeg ingen oppfølgning når jeg ble gravid med sjefen like etter. MEN da jeg mistet for 2 gang fikk jeg 1 ekstra ul i uke 8, men jeg mistet da i uke 11. når jeg ble gravid for 5 gang fikk jeg 2 ekstra ul, i uke 8 og i uke 12, for min egen sjelefreds skyld.

Skrevet

mistet en ekstra gang inni her, da måtte jeg betale for de ekstra ul på volvat selv. legen ville jeg bare skulle slappe av. dårligste rådet jeg har fått.

Skrevet

Man kan jo ikke akkurat slappe av heller... dårlig forslag.

Skrevet

Hadde 2 SA på rad og det er ikke noe automatikk i å få tettere oppfølging. Jeg har heldigvis en fantastisk lege som henviste meg til tidlig ultralyd.

Jeg fikk ikke jordmor først pga sprengt kapasitet i Trondheim, men fikk etter hvert tilbud om jordmor. Måtte selv be om samtale med henne alene fordi hun på første time hadde lagt opp til fellessamling med 5 andre gravide og ikke hadde planer om å snakke med oss før 2 mnd etter det.

Var svært redd for å miste på nytt og ble henvist til jordmorteam på St.Olav for tettere oppfølging men fikk desverre ikke tilbud fra de pga sprengt kapasitet.

Heldigvis gikk det strålende denne gangen. Jeg er svært takknemlig overfor min fastlege som jeg følte ivaretok meg veldig godt.

Skrevet

ja da ble jeg forbanna. hadde allerede mistet på den kontrollen, men kroppen begynte ikke å reagere/blø før ca 2 uker etterpå, så da var vi akkurat passe oppgitt, for å si det mildt. Men gangen etter det (altså nå), har vi fått tett og god oppfølging.

håper det går bra i morgen. skal du på ul?

Skrevet

Skal bare på vanlig kontroll. Men skal høre om det er mulighet for å få en ekstra UL litt tidlig. Føler det litt tryggere å se at det er i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...