Misti Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er litt usiker her. sønnen min på 1,5 år har hatt diare i litt over 3 dager og 2 dager med feber. Han har ikke spist men drikker litt. skal jeg vente til det går over eller ringe legen i morgen?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Jeg ville ringt lege. Et så lite barn, og diare i 3 dager, synes jeg krever legetilsyn.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Vi fikk beskjed av legen våres at så små barn ofte får diare i forbindelse med feber. Men er jo 3 dagen med feber i morgen så jeg hadde ringt tror jeg.Er jo helg også nå.
Misti Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2008 Veldig opp å ned. plutselig er han glad å så hyler å skriker han... Veldig vond magen virker det som
Misti Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 ja det er helg det var det jeg tenkte. det renner ut av bleia. flere bleier om dagen.
Lykkekløver Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Ved feber over tre dager skal man kontakte lege, så ring i morgen du. Gi han blåbærsaft og banan, det virker stoppende på magen. Kokt most gulerot virker også stoppende.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 jeg fikk nettopp en brosjyre fra apoteket om tips ved diare/oppkast. der det sto at man skulle ringe lege hvis allmentilstanden var redusert, hvis de har stadig diare uten at du får i barnet væske, hvis barnet tisser sjeldent eller lite, om d er blod i avføringen og hvis du er usikker på almenntilstanden. det står også at så små barn tåler væsketap mindre enn oss voksne så det er viktig at de får mye væske. de har skrevet om forslag til væske som er et salt-sukkerpreperat som man løser i vann(kjøp på apoteket), eller en blanding av en flaske farris og 1/2 flaske eplemost. også viktig å gi små og hyppige mengder. håper d hjalp litt=)
Misti Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2008 har prøvd alt men han vil ikke ha. han har aldri drikt cola før men prøve det i dag og det ville han ha så det fikk han, gnagde litt på en skorpe men vil ikke ha no annet av det jeg prøver. men prøve å ringe legen i morgen.... er litt skepisk... hunden vår spydde mandag p sønnen spydde og begynte med diare på tirsdag, håper det ikke har noe sammenheng
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 cola anbefales ikke pga at det ikke inneholder salt.. du kan også prøve kull væske som du får kjøpt på apoteket.. du får nok mer konkrete svar når du ringer legen imorgen=) de vet best;)
Misti Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2008 men det er det eneste han har villet ha og det er vel bedre enn ingen ting?
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 jo skulle tro det da. huff, er så fælt når de små er dårlig.. funker det kanskje å gi han en t-skje med væske? sto i brosjyren at man skulle gi en barneskje hvert 5-10 min.. men er vel ikke enkelt det heller når man ikke vil. tisser han normalt da?
Misti Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. mars 2008 det har jeg ikke lakt merke til for vi må skifte hele tiden pga diaren, men skal prøve og se etter i morgen. takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå