Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 hvis noen har ringt inn en bekymringsmelding på deg... hva skjer første gangen på møtet? jeg vet hvem som har ringt og det er en person som misliker meg og min sønn sterkt, og vil oss vondt.. kan denne meldingen gå utover feks førskolelærer studier??
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Barnevernet er pliktig etter loven, å sjekke tingenes tilstand om de får inn en bekymringsmelding. Det betyr ikke at de vil finne noe, du skal kunne forklare din side av saken, og de ser etter det de vil og spør etter det de vil vite. Vet du med sikkerhet at det ikke er noe i denne meldingen, så har du ingenting å frykte eller bekymre deg over. Du får ikke "rulleblad" for å si det sånn:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Nei, det eneste som kan ha noe å si for en karriere innenfor et område som vedgår barn- og unge er dersom du har vært innvolvert i sedelighetssaker.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Som det står over er barnevernet pliktig til å undersøke en melding. Høres ut som om du allerede har blitt kalt inn ti møte. Der vil dere gå gjennom meldingen. Dersom det hadde vært en offentlig instans (f.eks. barnehage) som hadde meldt ville melder sannsynligvis vært til stede, men ettersom det er en privatperson vil det nok kun være deg og 1 eller 2 saksbehandlere. Bare prøv å slappe av å være ærlig når du komenterer meldingen. Hvis dette kun er oppspin så er barnevernet vant med sjikanemeldinger så det vil de fort finne ut av. Dersom melder kanskje har litt rett, så betyr ikke det nødvendigvis at dette er verdens undergang (kommer selvfølgelig litt an på meldingens innhold). Skulle det vise seg at du får videre oppfølging fra barnevernet så har det ingenting å si for dine muligheter til å bli førskolelærer. Husk at barnevernet er der for å HJELPE familier, og målet er alltid at barnet skal ha det best mulig. Ønsker deg lykke til, både med møtet og studier.
henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Du kommer inn og har et møte med de snakker litt om hvordan dagene går, nettverk osv. evt. setter de opp en undersøkelses sak som varer i 3 mnd for å sjekke forholdene skikkelig. Viss de ikke finner noe etter 3mnd legger de ned saken. Viss du er usikker på ka de burde få vite så kan du snakke med advokat, og husk: Du er ikke pliktet til å si et ord til de.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Bare husk å ta notater av hva de sier når du er der slik at du kan gjenngi korrekt hva som blir sagt på møtet senere. Jeg fikk selv beskjed av BV at det var vanlig at folk ikke kjente seg igjenn i referatene BV selv skriver fra møter. Sier ikke at alle barneværnskontor nødvendigvis oppererer slik , men har du notater kan du eventuelt henvise til disse senere. Men har du ditt på det tørre og det ikke er noe hold i bekymringsmeldingen burde ikke dette møtet være noe problem. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Ikke gå på møtet alene. Ta med en advokat eller en annen person som du stoler på. Jeg vet ikke hvor du bor, men i noen kommuner er dessverre BV litt ustabile i sine utredninger. Og personbetinget. Du har krav på å få vite hva som står i meldingen. Og du kan svare om du vil. Du trenger ikke samarbeide. Og da kan de ikke gjøre noen undersøkelser. Men føler du at noe stemmer i meldingen, så ikke var redd for å si det. Og si at dette er noe du jobber med. Og nei, eneste en slik utredning kan gå utover er om du står registrert som fosterfamilie eller lignende. Ellers kan ingen hente ut info fra utredningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå