jet trip Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Har en gutt på 16 mnd. Bf bor 6 timer unna. Han har samvær her hos oss hver 3. helg når jeg har arbeidshelg. Jeg synes egentlig det er litt lite. Tror ikke gutten kjenner han godt nok. Går veldig fint helgene når dem er i lag men da er Mini i vante omgivelsa og føler seg trygg- ser mora si også når jeg ikke er på jobb elller tar tid til å gjøre ting som ellers er umulig. Nå venter jeg sprørmål fra bf om at ka tid han kan ta Mini med seg hjem. Jeg regner med at han synes det er helt greit å ta han med å være borte med han langhelg foreksempel. Og det synes jeg selvfølgelig er ikke greit. Jeg ønsker dem kunne være mer i lag men rent praktisk er det litt komplisert. Hva skal jeg si el. foreslo? Jeg vil ikke hindre samvær og mener jeg har vært og er samarbeidsvillig. Han hadde 3 uker pappaperm. her hos oss (ønsket ikke mer selv) og overnatter her hos oss i samværshelgene fordi han har ingen kjente her. Er litt redd at hvis jeg nekter han å ta Mini med seg hjem en langhelg el. lignende så blir det bråk. Har dere noen meninger?
Kosel Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Tror nok ikke det blir bråk av det. Si det som det er ifht dette med kjente omgivelser osv. Evt kanskje dere kan trappe opp ved at du blir med dit også i førstningen til han er i vante omgivelser der?? (Aner ikke åssen forhold dere har, men er sånn vi antagligvis blir å gjøre ting etterhvert) En ting hadde vært om dere bodde i nærheten av hverandre slik at det faktisk bare var å sette seg i bilen og vips så var mini hjemme i kjente omgivelser igjen, men 6timer er laaaaangt. (pappan til mini bor 8timer unna og har også kun samvær hos meg eller hjemme hos foreldrene sine, mini er 7,5mnd) Tror også fvk vil være enige med deg om at det nok er i tidligste laget og at de må bli enda litt bedre kjent først.
jet trip Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 6 timer er fryktelig laangt ja og i verstefall er fjellene stengt.... Vel jeg håper det ikke blir bråk ja. har tenkt at jeg kunne være med dit ja men så er det dette med regelmessighet. Hjelper ikke så lenge hvis vi er der en tur ( 5 dager) og så går det mange uker igjen til neste gang Mini kan reise. Er jo ikke stor nok kar til å sendes at og frem annen hver helg tenker jeg eller? Nei jeg må nok be pappaen å smøre seg med tålmodighet ennå en god stund. Kan jo treffes han her så mye han ønsker. Og vi kan reise nedover. (Blir ikke så mye av dette pga. jobbing og så synes jeg det er ikke like naturlig å være der når vi ikke er lenger kjærester- er liksom bare MÅ pga. Mini)
Kosel Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Skjønner hva du mener - her kan også fjellovergangene være stengt (er vel ikke ofte, men det kan vel hende i dette ustabile vinterlandet vi bor i. hehe) Jeg tenkte etterhvert at jeg skulle foreslå at vi reiste en gang i mnd hver. eller en gang tredje hver uke. Da ser de hverandre med jevne mellomrom og er annenhvergang på hver plass. Jeg har selv studert i byen pappaen bor i, så jeg kan alltids campe hos andre kjente der, og må ikke gå oppå de til en hver tid. Skjønner det blir annerledes om man kanskje selv ikke har noe nettverk der og blir "stuck" mens far har samvær. Tror det hindrer et godt forhold også. Merker på pappan til mini at han blir mere anspent og sånn når jeg er i nærheten. jeg er jo liksom fasiten på hvordan ting skal gjøres i hans øyne. Så merker han slapper mye mer av hvis jeg trekker meg litt tilbake eller presiserer flere ganger at han må finne sin måte å gjøre ting på ifht til leggerutiner osv og at mini etterhvert vil skille på hvem som gjør hva og det er greit. Når han er hos besteforeldrene (på begge sider) er det jo ikke snakk om å legges uten å bysses til søvn feks. stakkar lille gutten, må jo ikke komme det minste lille klynk ut av ham flr mormor/farmor er igang med dullingen...hehe
jet trip Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2008 det er akkurat det at jeg har ingen nettverk der han bor og har liksom absolutt ingenting å gjøre der så jeg føler at jeg er "stuck" og ser på tv dagen lang og går turer og blir bare sur og lei. va jo en av orsaken at det ble slutt fordi jeg ikke kunne tenke meg å bor der og han vil ikke flytte hit "bland" folk heh heh... Og så er jeg kommen meg videre i mange plan og føler at jeg har eksen hengende etter hele tiden....men det skulle jeg har selvfølgelig har tenkt før ...Han kommer jo til å bli der uansett. men allt kommer nok til å ordne seg ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå