Baremeg Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 D jeg skulle da på pysjamas på min lille på 2,5 år oppdaget jeg små røde prikker på overkroppen og noen på rygge. Noen som vet hva det kan være? Hun har hatt noe tørr hud men etter at vi har begynt å smøre med en krem fra apoteket har det blitt bedre.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Små røde prikker bør du følge med på! Det kan f.eks. bli vannkopper av det. Eller i verste fall - et tidlig symptom på hjernehinnebetennelse. Sjekk om prikkene blir borte når du trykker et glass mot det. MEN, det kan jo være noe helt uskyldig også, selvfølgelig! Håper det!
Baremeg Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 Nå skremte du meg, ikke lett å skremme meg da... Flere med litt mindre alvorlig svar. Har ikke lyst å vekke henne nå for å se om prikkene forsvinner når jeg trykker glass på.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Nå er det vel egentlig sjelden at utslettet er det som kommer først hvis det er hjernehinnebetennelse, eller? Ikke sikker jeg, altså, men jeg tror at man gjerne blir syk først. Jeg ville nå trodd mer på vannkopper, eventuelt varmeutslett... Men må du vekke henne da? Jeg, hysterisk som jeg er, sjekker som regel sånt mens hun sover... Lette litt på pysjen, lyse med lommelykt mens du trykker med et glass.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Ja, klar over at det kan virke skremmende, men dette er nok den sykdommen jeg nesten er mest redd for at barnet mitt skal få... Derfor er jeg skrekkelig obs på sånne prikker. Beklager!
Baremeg Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 Hun har vært i fin form hele dagen. Husker hun en sommer fikk lignennde utslett som var nok varmeutslett. Kan håpe at det er det. Kanskje jeg skal trykke med glass forsiktig ellers så blir eg liggende når jeg legger meg og bekymrer meg fo r hva det kan være:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå