Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Hvor ofte og hvor? Skal man til sykehuset? Blir vi kalt inn, eller må man ringe føden? Hvem sjekker åpningen- er det fastlegen eller sykehuset?
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Du bestiller selv en time til fastlegen din ca 6 uker etter fødsel.Når det gjelder helsestasjonen tar de kontakt med deg,& kommer på et hjemmebesøk først )
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Takk, men jeg mente etter termin, og før du har født!
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 aha )....dere skal jo sette opp ny time,selv etter termin.Det er jo mange som går over tiden...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Vet du hvor ofte man skal gå? I samme tempo som før termin?
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 1 gang pr uke ....lege/jordmor skal bestille time til kontroll av vekst,Ul,på ditt sykehus.Går man langt over termin,vil man jo mest sannsynlig bli satt i gang.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Ring og bestill hos jordmor og fastlege. Jeg gikk 14 dager over forrige gang, og min fastlege var selvsagt på ferie akkurat da. Vikarlegen hadde all verden med tid, og hadde tenkt å bestille overtidskontroll på fødeavd. når jeg var 14 dager over. I og med at jeg hadde mye vann i kroppen, og hvite i urinen, sendte jordmora meg til kontroll på fødeavd. Deretter fulgte de meg opp der til jeg fødte. Denne gang har jordmora satt opp timer til meg for hele perioden, til 14 dager etter termin. Dvs midten av juni omtrent. Det var ingen som sjekket åpning på meg før jeg faktisk hadde fått rier og lå på fødestua. Det er visst ikke praksis hos lege og jordmor her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå