Gå til innhold

hvordan er det med kontroller etter termin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte og hvor? Skal man til sykehuset? Blir vi kalt inn, eller må man ringe føden? Hvem sjekker åpningen- er det fastlegen eller sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bestiller selv en time til fastlegen din ca 6 uker etter fødsel.Når det gjelder helsestasjonen tar de kontakt med deg,& kommer på et hjemmebesøk først :o)

Skrevet

Takk, men jeg mente etter termin, og før du har født! ;)

Skrevet

aha :o)....dere skal jo sette opp ny time,selv etter termin.Det er jo mange som går over tiden...

Skrevet

Vet du hvor ofte man skal gå? I samme tempo som før termin?

Skrevet

1 gang pr uke :)....lege/jordmor skal bestille time til kontroll av vekst,Ul,på ditt sykehus.Går man langt over termin,vil man jo mest sannsynlig bli satt i gang.

Skrevet

Ring og bestill hos jordmor og fastlege.

Jeg gikk 14 dager over forrige gang, og min fastlege var selvsagt på ferie akkurat da. Vikarlegen hadde all verden med tid, og hadde tenkt å bestille overtidskontroll på fødeavd. når jeg var 14 dager over. I og med at jeg hadde mye vann i kroppen, og hvite i urinen, sendte jordmora meg til kontroll på fødeavd. Deretter fulgte de meg opp der til jeg fødte.

Denne gang har jordmora satt opp timer til meg for hele perioden, til 14 dager etter termin. Dvs midten av juni omtrent. :)

Det var ingen som sjekket åpning på meg før jeg faktisk hadde fått rier og lå på fødestua. Det er visst ikke praksis hos lege og jordmor her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...