Gå til innhold

Når forteller man andre at man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette. Jeg er gravid for første gang, 7+5 og har fortalt det til de aller nærmeste. Hvis jeg skulle abortere er det fint å kunne snakke med dem om det i tillegg til mannen min.

Men når er det vanlig å fortelle det til flere? Arbeidgiver f.eks? Etter uke 12, eller er det noen som venter enda lenger? Noen som har synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...Jeg er nå i uke 11 og alle vet at jeg er gravid. Fortalte de til sjefen siden jeg skal til ultralyd om ikke så alt for lenge. Foreldre fikk vite ting i uke 8.

Men det kommer naturlig. Mange mødre merker på døtrene sine om de er gravid,det er bare et instinkt. Du sier det når du føler deg trygg og klar.

Skrevet

Takk for svar! Flere som har synspunkter?

Skrevet

Mamma, ei veninne, sjefen og to dib-damer vet at jeg er gravid :) ingen andre får vite før uke 10-12..

Skrevet

i forrige svangerskap fortalte jeg det til sjefen og alle andre naar jeg var ca 8 uker tror jeg (rett etter at jeg fant ut at jeg var gravid). saa ingen grunn til aa skulle holde det skjult (skulle jo paa legekontroll etc.) Denne gangen fikk folk vite det enda tidligere, men naa har jeg ingen sjef da! ;) unntatt minien som sjefer veldig! hoho

Skrevet

Er 9+5 og har kun sagt det til sjefen på jobben. Tenker at ungen på 41/2 og 6 år skal få spre nyheten når vi er 12 uker på vei. Mamma fikk ett godt hint av sjefen min for noen dager siden da hun ikke viste at jeg ikke hadde fortalt det enda. Men mamma har enda ikke spurt meg, hi hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...