Gå til innhold

sprøyte etter fødselen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser på skravle at man pleier å få ei sprøyte i låret etter fødselen for å hjelpe livmoren til å trekke seg sammen og dermed stoppe blødningen...

Kan ikke i det hele tatt huske noe sånt jeg! Husker jo at Camilla fikk K-vitamin sprøyte men ikke at jeg fikk noe.

Fikk dere sprøyte?

Alt man skal lure på hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen sprøyte på meg heller. Bare Erica fikk i låret husker jeg.

Kanskje noen som blander sammen litt eller?? Trodde meningen var at vi skulle blø og renses jeg da..

Har forresten sendt brev til Ullevål og bedt om fødejournal. Ikke hørt noe enda, men det har jo BARE gått 3 mnd snart...hurra! Hvor lang tid tok dere andres?

Skrevet

godt at det ikke bare er jeg som evt. ikke huske sprøyta hehe

Tok laaaaang tid før jeg fikk journalen ja, husker at jeg hadde gitt opp å få den men så plutselig ramla den ned i postkassa...

Skrevet

Jeg fikk sprøyte i låret i tillegg at jeg lå på drypp. Jeg hadde en del indre blødninger og ble derfor liggende med drypp i fire timer etter fødselen. Sprøyta fikk jeg rett etter fødselen og siden jeg allerede lå på drypp så ville de at jeg skulle fortsette med det slik at livmoren fikk trukket seg godt sammen :) De indre blødningene mine ble ikke oppdaget før etter nesten to timer etter fødsel og det førte til at jeg måtte ligge med drypp i to timer til for at blødningene skulle stoppe.

Mathea fikk K-vitamin sprøyte dagen før vi dro hjem.

Fødejournalen, barnejournalen og alle andre papirer ang fødselen fikk jeg på utskrivingssamtalen.

Jeg fødte på Riksen :)

Skrevet

Fikk ikke sprøyte, men jeg tror det var mer for de med store blødninger. Mia fikk vel en sprøyte som dere andre også sier.

Fødejournalen tok vel 4 mnd tror jeg. Hurra for Ullevål. Igjen.

Skrevet

Litt mere ordnings på Riksen skjønner jeg..

Tror nok du var i de beste hender der, ja.

Da får jeg vente litt til på min journal...

Skrevet

Jeg fikk Mathea på magen og sprøyta i låret omtrent samtidig, og da hadde jeg bare to pyntesting :) (to pyntesting som ble til et kaos etterpå) Skjønte på jordmora at den sprøyta fikk alle automatisk uansett blødning eller ikke, men ikke vet jeg. Jeg var jo rusa både på morsfølelse og lystgass - hehe

Skrevet

Jeg kan heller ikke huske at jeg fikk noen sprøyte!!! Tobias fikk k-vitamin sprøyte like etter fødselen.

Hmm... Jeg fikk med meg fødejournalen, barnejournalen osv. den dagen jeg dro hjem fra sykehuset........ Jeg fødte på Ullevål, på avd. A !!!

Skrevet

Tror jeg fikk sprøyte rett etter fødselen jeg også, men husker ikke så godt. Det var jo liksom ikke det viktigste akkurat da :)

Fikk også med fødejournalen hjem. Fikk den etter utskrivningssamtalen. Fødte også på Ullevål, så her virker det som om det er litt forskjellig praksis, ja.

Sjekket journalen min: Der står det at jeg fikk pitocin i.m. (intramuskulært) etter fødselen, så da var det nok sprøyte på meg da.

Skrevet

Jøss var jeg virkelig så borte etter fødselen????

ser i partogrammet mitt at der står jaggu Pitocin, mengde 10 i.e intramuskulært.....

Skal si......

Skrevet

He he, mye rart man ikke får med seg i fødsels- og gledesrus. Jeg husker at jeg fikk den, men reagerte ikke så mye på den. Egentlig er jeg livende redd for alt av sprøyter og stikk. Akkurat da kunne jeg derimot ikke brydd meg mindre etter det jeg hadde vært igjennom. Jeg fødte jo også på Riksen så journalen fikk jeg med meg ved utskriving. Mathilde fikk sikkert også sprøyte. For oss ble jo alt litt hektisk så jeg må innrømme at det erindrer jeg ikke. Hun ble jo så mye stukket de to ukene vi var der så det har nok gått i glemmeboken.

Skrevet

Jøss, mye man har glemt tydeligvis. Det står pitocin i.m. på min fødejournal også. Jeg mener bestemt at jeg bare fikk sprøyte da de skulle sy den indre riften (for øvrig den eneste gangen jeg sa noe stygt til jordmor hehe) men da tok jeg vel feil. Mannen min kan heller ikke huske det, men så var han der i et minutt eller så. Da fikk vi den kanskje alle sammen. Selektiv hukommelse? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...