Gå til innhold

Jeg er litt sånn opp,og ned.Hit og dit......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå bare gråter jeg å gråter....

Bikket over for meg i ettermiddag.Har holdt på å gråte i flere dager,bare sånn plutelig blir "tankene svart"....

Vet ikke hva det er.... sliten kanskje? Ha 2 nydelige unger. Nr en er et og et halvt,nr 2 er 6 uker....

Jeg syns forøvrig at alt har gått strålene...

menjeg er så trist og lei meg for nr 1. De minste tar jo sååå mye av tiden min... den skal jo også ha oppmerksomhet,kos,og amming...nr en foretrekker mye heller faren si fremfor meg.. Nå begynner jeg å føle at jeg absolutt ikke strekker til...Huse blir rotete med en gang,leker er ikke rot,men alt annet. Kunne egntlig gått å ryddet heeele dagen bare for å holde det noen lunde,men det går jo ikke med 2 små.Har fortsatt 8 kg etter fødsel,ikke at kg spiller så stor rolle men fy så stygg kroppen min er blitt.Trodde ikke den kunne bli så mye værre enn etter nr 1.Da hjelper det lite å kun ha 2 like graviditetsbukser som nå bare siger ned da jeg går... Har ikke råd til å kjøpe meg klær nå.Har ikke lyst til å dra ut blandt folk snart mer. Ser meg i de samme klærne hele tiden jo.

nei,har så mange tanker som suser rundt oppi hodet mitt,jeg orker ikke ,jeg orker ikke! (men vil ikke dø heller altså) Jeg begynner å bli veldig stygg mot samboeren også,enda værre føler jeg for å være .Hyle å rope er det jeg vil.Jeg er sint,trist ,lei,sliten...vet ikke....

dette ble surrete skrevet,kunne skrevet så mye...men det vil vel sikkert gå over..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei huff hørtes ikke ut som du hadde det noe godt nå. Men jeg er sikker på at det er ganske normalt å føle det som du gjør det overnfor nr. 1 og samboeren din. Masse hormoner og ønske om å gjøre alle til lags og sørge for at alle har det bra. Glem huset akkurat nå, la mannen din ta seg av det og konsentrer deg om de to små du har. Det er nok også ganske normalt at eldste vil holde seg litt til pappan nå, det går over. Tenk det er en kjempeomstilling for elsdte også å skulle dele mammaen sin. Snart blir den lille litt mer uavhengig og dere kan alle kose dere mer sammen. Snakk med samboeren din og fortell hvordan du føler deg, det samme til helsesøster hvis du har en du føler du kan lette hjertet ditt til. Kan jo være begynnende fødselsdepresjon og godt å lufte seg litt slik at andre er oppmerksom på det og kan skaffe deg hjelp hvis det skulle bli behov.

Forstår det med kroppen, men det er bare 6 uker siden fødsel, gi det tid. Ingen forventer at man som nybakt 2-barnsmor skal se ut som en modell og være velstelt og trendy til enhver tid. Kanskje har du noen veninner du kan låne noe gravid tøy av så du kan veksle litt på klærne.

Prøv å få litt egentid på kvelden til en god dusj, kroppspleie osv. Ta vare på deg selv!!!

Som du skriver, det går over, slapp helt av og la verden utenfor seile sin egen sjø en liten stund, så retter dette seg og du vil få mer overskudd og tak på hverdagen.

Stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...