winneboo Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Til høsten har jeg hatt OS i 3 år dvs da har jeg brukt opp tiden. Akkurat nå er jeg i full jobb så har redusert OS. Men til høsten hadde jeg planer om å begynne på skole å jobbe litt på kveldene og i helgene. Men nå har det seg sånn det er slutt mellom samboeren og meg(ikke barnefar) så da har jeg ikke råd til å begynne på skole til høsten. For klarer ikke å forsørge datteren min og meg alene på en deltidsjobb I tillegg hadde det blitt vanskelig å jobbe i kvelder og helger nå som vi blir alene igjen, for planen var at han skulle være hjemme med henne de kveldene jeg jobbet. Så jeg lurer på om det er noe mulighet for å få utvidet OS pga skolegang, eller vet at det er mulig, men er det mulig i min situasjon? Føler meg passe dum da for så egentlig fram til å bli ferdig med NAV å hele pakka å rett og slett greie meg selv, føler litt at folk ser ned på de med stønader..men men... Tror dere at det er noe håp for meg? Vis ikke så må jeg sette utdanning på hold til jeg eventuelt senere flytter sammen med en annen som synes det er greit å ta av seg regninger mens jeg går på skole.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Hmmm tror du får 2 år ekstra om du ikke har noen utdannelse fra før. Har du utdannelse fra før da? Ellers burde du få det! Men kan jo ringe nav og høre? Så leit at det er slutt m deg og samboeren da... var det ditt ønske, eller? Hvor bor du og snuppa nå da? Flytter dere hjemover igjen? Klem fra oss
winneboo Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 Har ingen utdannelse fra før, bare vgs allmenn, men mangler karakter i fransk så jeg har ikke fått vitnemål, har prøvd å tatt opp faget men bare stryker så jeg får det ikke til Ja det var jeg som gjorde det slutt så det går helt fint med meg. Er litt lei meg for jeg elsker han jo men han har desverre ikke så god orden på økonomien sin så jeg følte at gjelden hans gikk meg over hodet også, å jeg vil helst slippe å havne det sluket der. Vi bor fortsatt på Majorstua å blir boende her. Er i fast jobb å skal mest sannsynlig begynne på skole til høsten, å vesla har fått barnehageplass med oppstart etter påske så vi blir i Oslo vi Eneste er det at nå sitter jeg med en leilighet til 13 000 i mnd så jeg vet da ikke om jeg har råd til å gå på skole til høsten om jeg mister alle stønadene. Gjør jeg det så må jeg jo bare fortsette å jobbe for da greier vi oss fint.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Man får to år ekstra dersom man er UNDER utdanning når den 3 årsperioden er over. Og det må være nødvendig utdanning, og du kan ikke ha en yrkesutdannelse fra før. Så jeg tviler egentlig på at du får det, men det er jo verdt å ta en telefon =)
winneboo Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2008 Oki men jeg har OS frem til september å skolen starter i august så er jeg under utdanning når de tre åra er over da?? Eller er det på kanten? Har ikke noen utdanning fra før(se svar til mulan) Ja tenkte å ta en tlf til de. Har bare ikke rukket det ennå for er bare 5 dager siden bruddet.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Dersom du har fast jobb, tviler jeg på at NAV går med på at du trenger utdanning... men det er jo lov å prøve :-)
winneboo Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2008 Kan ikke ha den jobben resten av livet mitt da, for da har jeg ikke rygg igjen. Altfor mange tunge løft. Dessuten så får jeg ikke så mange andre jobber uten utdanning, så derfor vil jeg ta utdanning.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Huff så leit da, synd det ikke fungerte for dere... Masse klemmer til dere ) Blir stas m barnehage da, er vel litt bedre enn dagmamma det... Huff dyr husleie altså!!!! Men kan dere ikke finne en billigere da? Den må vel være ganske stor til den prisen? Lykke til!!!!!!! =)
winneboo Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2008 Egentlig ikke så dyr for det er strøm og parkeringsplass i husleien. Den er på 90kvm så vi har god plass å boltre oss på. Pluss at den ligger veldig sentralt med tanke på t-bane og trikk. Kan sikkert finne en billigere men vil helst bo her i området, å skal jeg ha en billigere leilighet her så blir det noe shabby greier. Vi var på mange visninger før vi fikk denne å det er mye stygt og gammelt der ute vis man skal ha en leilighet til under 10 000 f.eks.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 for og skli inn på en drue. du er 22 år, voksenopplæringen begyner når man er 23 år. i år så ser det ut til at det blir siste året hvor voksenopplæringen ikke trenger språk for og få studiekompetanse. du blir kanse 23 år? og kansje du da automatisk får studiekompetanse siden du har de 5/6 "store" fagene og har jobbet i 5 år. (tror omsorg for barn også går som jobb) så det kan hende at du har studiekompetanse. men da er det snasynlig at du MÅ søke deg inn på høyskole til høsten siden dette er siste intak med de gamle reglene. vet broren min automatisk fikk vitnemål etter en vis alder selv om han strøyk i tysk. og jeg er selv 23 og går på skole og slipper disse tysk/fransk siden jeg går voksenopplæring så dette må du skjekke opp. kansje saken er litt nermere en ,løsning. PS. det er en god del utdannelser som er betalt pga mangel på arbeidskraft og faglig kompetanse. som foreksempel de som planlegger hvor og når togene skal kjøre. 12 måneders betalt opplæringe og ganske bra betalt
winneboo Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har ikke jobbet i 5 år. Ble gravid rett etter vgs som jeg gikk ut av da jeg var 19. Så var jeg hjemme med vesla i 2 år, å nå til har jeg jobbet fulltid siden aug 2007 så da har jeg ikke 5 års arbeidserfaring Har skjekket dette opp. Så tilsammen har jeg da 3 år men det holder ikke(2 år med barn hjemme er maks som gjelder å det har jeg jo)
prinsessetamtam Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 er neimen ikke sikker på det med utvidet os, men ville bare minne deg på å søke om bostøtte i det minste, siden du har så høye boutgifter.
winneboo Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. mars 2008 Men må man ikke tjene under 200 000 da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå