Gå til innhold

Urinveisinfeksjon i uke 37/38 - behandles dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti dette? Hva kan det ha å si ift fødsel og babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det behandles med antibiotika, og da selvfølgelig med en type som kan gis til gravide.

Ubehandlet uvi kan fort forverres til nyrebekkenbetennelse, og det vil du IKKE ha hvis du kan unngå det, for å si det slik. Nyrene kan også bli betente hvis det går lenge nok.

Infeksjoner kan gjøre at fødselen starter for tidlig, men en vanlig uvi vil nok ikke sette igang noe. Dessuten er det jo veldig sent i svangerskapet, så det vil jo ikke være så farlig uansett.

Men behnadling må du ha, for en uvi går ikke over av seg selv.

 

 

Skrevet

Vet du om dette er en type infeksjon som kan overføres til baby om man får det etter vannavgang og de ter åpent inn?

Skrevet

Jeg synes det høres usannsynlig ut, men jeg vet ikke.

Skrevet

Ja,jeg tror absolutt det skal behandles og kan overføres til baby ubehandlet!!

Skrevet

Ok, da venter jeg spent på svar av dyrkningsprøve fra legen og tar imot antibiotika med åpne armer!

Skrevet

jeg fikk uvi i uke 37. Fikk antibiotika for det. Men jeg måtte få antibiotika intravenøst under fødselen også for å beskytte babyen så han ikke ble smitta.. Men det var ikke noe problem, gikk veldig fint. Så ikke bekymre deg for det :)

Skrevet

Huff, det hørtes litt skummelt ut, men så godt at det gikk bra. Tar med meg den videre. Takk!

Skrevet

Jeg fikk antibiotika nærmest konstant fra uke 30, både tabletter og intravenøst innimellom. Jeg fikk derimot ikke antibiotika intravenøst under fødselen, og hørte ikke noe om at infeksjonen kunne overføres til barnet. Det var grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde, men jeg ser at andre har andre erfaringer. Jeg trodde slik overføring bare gjaldt streptokokk-infeksjon i skjeden, men det er jo forskjell på uvi-bakterier også, så...

Får tro du får den behandlingen som er riktig for deg i hvert fall!

Skrevet

Merker jeg er veldig opptatt av å ha all informasjon om ting nå som fødselen nærmer seg. Ikke tiden for usikkerhet akkurat. Veldig greit å kunne stille spørsmål her. Selv om man kan få magne forskjellige svar så hjelper det likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...