Venezia 1 Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Noen som har vært borti dette? Hva kan det ha å si ift fødsel og babyen?
simbamamma Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Det behandles med antibiotika, og da selvfølgelig med en type som kan gis til gravide. Ubehandlet uvi kan fort forverres til nyrebekkenbetennelse, og det vil du IKKE ha hvis du kan unngå det, for å si det slik. Nyrene kan også bli betente hvis det går lenge nok. Infeksjoner kan gjøre at fødselen starter for tidlig, men en vanlig uvi vil nok ikke sette igang noe. Dessuten er det jo veldig sent i svangerskapet, så det vil jo ikke være så farlig uansett. Men behnadling må du ha, for en uvi går ikke over av seg selv.
Venezia 1 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 Vet du om dette er en type infeksjon som kan overføres til baby om man får det etter vannavgang og de ter åpent inn?
simbamamma Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Jeg synes det høres usannsynlig ut, men jeg vet ikke.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Ja,jeg tror absolutt det skal behandles og kan overføres til baby ubehandlet!!
Venezia 1 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 Ok, da venter jeg spent på svar av dyrkningsprøve fra legen og tar imot antibiotika med åpne armer!
wildberry Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 jeg fikk uvi i uke 37. Fikk antibiotika for det. Men jeg måtte få antibiotika intravenøst under fødselen også for å beskytte babyen så han ikke ble smitta.. Men det var ikke noe problem, gikk veldig fint. Så ikke bekymre deg for det
Venezia 1 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2008 Huff, det hørtes litt skummelt ut, men så godt at det gikk bra. Tar med meg den videre. Takk!
simbamamma Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Jeg fikk antibiotika nærmest konstant fra uke 30, både tabletter og intravenøst innimellom. Jeg fikk derimot ikke antibiotika intravenøst under fødselen, og hørte ikke noe om at infeksjonen kunne overføres til barnet. Det var grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde, men jeg ser at andre har andre erfaringer. Jeg trodde slik overføring bare gjaldt streptokokk-infeksjon i skjeden, men det er jo forskjell på uvi-bakterier også, så... Får tro du får den behandlingen som er riktig for deg i hvert fall!
Venezia 1 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. mars 2008 Merker jeg er veldig opptatt av å ha all informasjon om ting nå som fødselen nærmer seg. Ikke tiden for usikkerhet akkurat. Veldig greit å kunne stille spørsmål her. Selv om man kan få magne forskjellige svar så hjelper det likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå