<3 coccinelle Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Min datter på 15 har lyst til å være med på ultralyd i uke 18. Har ikke tatt duotest så alt kan komme fram på ordinær UL. Har noen erfaring. Kunne kanskje tenkt meg en ultralyd uten henne først. Noen synspunkt?
Mamma til rakkerunge Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Kan ikke se noe problem med det. Dersom noe skulle være unormalt så kan dere bare be henne gå ut e.l. Tror bare det blir ekstra kjekt for begge to jeg! Hadde syntes det var super stas om jeg nå kunne vært med på min søsters ul eller noen andres. spennende.
Hilde_85 Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 På skrivet jeg fikk sto det at det ikke var anbefalt å ta med barn! Tilfelle det skulle være noe, så vil de bare kunne ta seg av foreldrene. Eller hvis barnet er urolig så det kunne hindre jordmor i å gjøre jobben sin. Men noe erfaring har jeg vel ikke akkurat. Kan du ikke ringe dit du skal ha ul og spøre om det går greit?
stratosen_er mamma_ Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 vet ikke om jeg vil kalle en ungdom på 15 år et barn da...jeg tror jeg ville tatt med.....hun kan gå ut om d er noe....tenkt for en opplevelse for henne da..hun skjønner jo en del av det også hadde blitt kjempegla om jeg var 15 og fikk den muligheten... lykke til
Mamma til rakkerunge Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Enig 15 er ikke et barn. Og blir vel ikke urolig og skaper seg slik som 3-4åringer kan finne på. Nei, de mener nok litt mindre barn. Tror det bare er kjekt! Lykke til
Trulte76 Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 mitt skriv står det jo man kan ta med seg en voksen med ikke barn..og en 15 åring hadde jeg tatt som voksen
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Eldre søsken har ikke noe å gjøre på ultralyd. Ta med en voksen (partner eller venninne) eller gå alene! Det er nå mitt synspunkt, venter nr tre... Ultralydundersøkelsen er en medisinsk undersøkelse, og ikke et show for å se babyen. Hvis man skulle finne noe unormalt, så vil det være godt å ha med en som kan støtte DEG. Lykke til
Tante Bassa Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Jeg hadde med mine to døtre på ultralyd, de er 16 og 18 år. De synes det var kjempemoro, og jm hadde ikke noe i mot at de var med.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 selv om en 15 årig datter i noen sammenhenger kan være "voksen", så bør det likevel ikke være slik at hun skal være en støtteperson for deg. I forhold til deg er hun fortsatt ett/ditt barn, og ikke primært din venninne.
<3 coccinelle Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2008 Pappaen skal uansett være med da så det hun er jo med i tillegg. Men tror jeg skal skjekke med jordmor der først. Det kan jo bli ubehagelig for henne hvis noe er galt. Fikk tips på Moden gravid om å ta henne med på 3D ul senere i stedet. Vi må tenke litt. Er selv redd for at det skal være noe galt....
Makko med to små gutter Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Er nok litt enig med ninaka. Hva om det er noe galt med babyen (håper jo self. ikke det!). Det er ikke bare å sende en 15åring ut på gangen fordi det er noe galt.... Hvis det skulle være noe har du kanskje nok med deg selv og dine følelser om du ikke skal "passe" på datter'n din også... Klart er barnet friskt, noe det med stor sannsynlighet er, er det sikkert en kjempe opplevelse for dere begge! -Men jeg veit ikke om jeg er villig til å ta sjansen....
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har selv en datter på snart 16 år.Hun har av egene vilje deltatt på alle Ul & svangerskapskontroller ...har fått mye ros & skryt av henne for at hun er så delaktig,& det er jo positivt! La datteren din være med på det hun føler for...jeg syns det har vært kjempefint & la storesøster bli med & la henne følge opp lillesøsteren sin Hun skal også være med på fødselen )
<3 coccinelle Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. mars 2008 Svaret mitt kom visst et hakk for langt opp...
<3 coccinelle Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. mars 2008 Min datter blir også snart 16. Hun skal definifivt ikke være med på fødselen, men dette kunne vært kjekt. Som jeg sa lenger oppe det er ikke meningen hun skal støtte meg. Pappaen skal også være med. Det er bare fordi hun har lyst. Det finnes jo gravide 15 åringer også - da må de jo tåle det som skjer på ul.
yvve73 Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 Når hun er 15 år gammel, så vet hun jo også at det er her man faktisk kan se om babyen er frisk. Hvis du snakker med henne på forhånd, slik at hun er inneforstått med dette, så tror jeg dette vil gå helt fint.
Joikaboll@ Skrevet 6. mars 2008 #16 Skrevet 6. mars 2008 Ta henne med du. Hva "feil" kan skje. Det er jo bare å nevne i en bi-setning at om noe skulle vise seg å være usikkert så er det faktisk noe som skjer for enkelte. Og enkelte kan være oss også. Men alt er helt sikkert i skjønneste orden :-) Grunn til at barn ikke anbefales å være med er jo at om noe skulle være galt og foreldrene blir helt knust kan det være vansklig for foreldre og personalet å skulle måtte ta seg av et barn også. Men jeg syntes nå at ei på 15 er "voksen" nok til å tåle å se foreldrendes reaksjon, den vil hun jo oppleve uansett. Eldste her har hvert med på UL med småbrødrene sine hver gang, da har hun hvert 3,5 år, 10 år, 11 år og 13 år. Med nr 3 var nr 2 med også.... osv... alle har hvert med etterhvert som det har kommet et nytt medlem. Vi har selvfølgelig forbredt henne på at vi ikke veit hva som kan sees, at noe kan være galt, om så skulle hvert så hadde pappan tatt med seg jentungen ut om det skulle blitt for mye for henne. Men hun ville jo reagert om vi kom hjem å fortalte at alt ikke var som det skulle. Jeg tror faktisk en 15 åring ville ha "godt" av å høre og se fra personalet enn å være uvitende og kun oppleve foreldrenes sorg når dem kom hjem etter UL. Hva med å forbrede henne, fortelle hva som kan skje og la henne avgjøre selv om hun fortsatt ønsker å være med første gangen eller ikke. Så jeg er nok uenige med de fleste andre i tråden her :-)
mamma til liten og stor Skrevet 6. mars 2008 #17 Skrevet 6. mars 2008 jeg hadde tatt henne med:) jeg hadde med meg søsteren min på ordinær ul, hun var da 15 år. hun syns det var kjempe stas, og jordmor og lege sa det var helt i orden. må tilføye at jeg hadde vore på mange ul før den så visst at ting var som det skulle. min søster var veldi glad for å få den muligheten og det er jo utroli spesiellt:) hadde med meg mannen også
NrToKomIJuli Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 Hei. Hadde jeg hatt en datter som var så gammel, hadde jeg tatt henne med. Vi tok med vår 7-åring på ultralyd, og det var en veldig flott og fin opplevelse for henne. Hun har ventet og ventet og ventet på småsøsken, og trodde egentlig ikke det var sant at mammaen hadde en baby i magen. Når hun fikk se det selv, ble hun straks mer engasjert og har dullet sånn med magen min siden at det er en fryd. :-) Men det skal sies at vi hadde en tidlig ultralyd noen uker før, så vi viste at fosteret var helt friskt. Har nok hatt betenkeligheter med å ta med ei så lita jente på første ultralyd. Din datter er gammel nok til å være med. Sikkert en flott opplevelse for henne også! Ta henne med, mener jeg!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 6. mars 2008 #20 Skrevet 6. mars 2008 på brevet jeg fikk sto det bare at de ikke anbefalte barn under skole alder.. ei jente på 15 klarer nok og sitte rolig så jordmor kan gjøre jobben sin:) er sikkert kjempe stas får henne og få være med:)
sekstisjuer Skrevet 6. mars 2008 #21 Skrevet 6. mars 2008 16-åringen min var med på ordinær ultralyd i uke 18. Det var utrolig spennende for henne å se. Synes godt at din datter kan være med jeg.
3jenter Skrevet 6. mars 2008 #22 Skrevet 6. mars 2008 Du må velge selv, du kjenner din 15 åring best. Jeg var 15 da jeg var med mamma på ultralyd og fødsel. Det var en vanvittig fin opplevelse for meg. Jeg har hatt et spesielt forhold til søsteren min som ble født for 13 år siden. Man vet jo aldrig åssen det går, men visst man snakker sammen endel på forhånd og man er litt forberedt så tror jeg det går veldig bra.
Frøken Tredjegangs Skrevet 7. mars 2008 #23 Skrevet 7. mars 2008 Ta henne med dersom du mener hun klarer å "takle" eventuell dårlig informasjon. 15-åringer er forskjellige, synes jeg. Noen virker eldre, andre virker yngre. (i væremåte) Du kjenner henne, gjør som du mener selv. Ingen kan si noe på det, hun er ikke et barn i den forstand.
MiniBassen Skrevet 7. mars 2008 #24 Skrevet 7. mars 2008 Det må vel være helt greit å ta henne med! Kan ikke skjønne noe annet, jeg! : )
Sofie00 Skrevet 7. mars 2008 #25 Skrevet 7. mars 2008 Ta henne med. En 15-åring er gammel nok selv om det skulle være dårlige nyheter. (Noe det selvfølgelig ikke blir) Tenk så kjekt å få dele dette med din datter? Jeg hadde med min 8-åring på ultralyd, det var stor stas. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå