Etaner Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Vi kjøpte en tv på Elkjøp i november i fjor. Når vi hadde hatt den i ca 2mnd så skjedde det noe med fargene på skjermen,( ble helt rødlig og noen ganger grønn og bildet delte seg) men det var noe som kom å gikk. Jeg ringte inn å klaget og de sa det kom noen som skulle se på tvèn. Detta tok også sin tid, tok vel godt å vel 1 mnd før de kom å hentet den. Så når den hadde vært inne på verksted 1 ukes tid ringte de å sa det ikke var noe galt med den. Vi fikk den tilbake 1 uke etter. Og det har faktisk ikke vært noe galt med den etter det. Men i dag fikk jeg en regning på 900,- !! Må jeg betale for det.. den var jo faktisk ikke i orden når vi leverte den fra oss...
dritgrei hei hei! Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 nei det skal du ikke betale, men du må sende inn kvitteringen på når oghvir du kjøpte den. EL-kjøp er no herk når det gjelder reparasjoner av ting, men du må bare mase på dem så svarer de deg hvordan du skal gjøre det, for det følger nemlig med både forsikring og garanti med så store ting som en tv.
Sjokoladekaka Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 På ein TV er reklamasjonstida 5 år:) Butikkane har også som regel ein garanti på 1 år i tillegg til den vanlige reklamasjonsretten din:) Du skal ikkje betale for ein feil som kjem av teknisk svikt frå vanlig bruk, dei første 5 åra. Eg har nett krangla litt med EL-kjøp om dette ang videokamera, nemlig, så eg VEIT:) Alt av linser og det som dreiv kameraet var gåent, kameraet var berre 4 år. Eg fekk det reparert uten å måtte betale:) Det gjekk på reklamasjonen etter kjøpslova:)
Sjokoladekaka Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Eg las gjennom innlegget ditt ein gang til; der er noko med at om det viser seg at der ikkje er noko gale, så må du betale det testane for å finne det ut, kostar.....
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Det høres ut som det var kablingen, tver oppfører seg sånn når feks scarten ikke sitter ordentlig i (dersom det er en tv som har scart) Så dersom det faktisk ikke var noe galt med tven må du betale ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå