M - A - M Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Hei! legger dette ut her og jeg sitter å fyller ut et skjema i forbindelse med barneforsikring, og forstår ikke helt begrepet "den som har det juridiske ansvaret for barnet kan tegne forsikringen" Jeg har et barn fra før, men hans far og jeg har aldri bodd sammen. Jeg er gift på nytt og har 2 fellesbarn med ham. Skal tegne fellesforsikring på alle 3 barna, og trodde det kunne stå på mannen min. de andre forsikringene står jo også på han.. men han har vel kanskje ikke noe juridisk ansvar for mitt særkullsbarn? eller? og da kna han vel heller ikke tegne den forsikringen på barnet mitt? dette ble litt rotete men håper dere skjønner, og evt har svar Takk ;o)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 jeg vet ikke, men far her eller farmor, vet ikke. men en av de har barneforsikring på gunnar. og de har ikke noe jurdisk ansvar for han ut at han har skrevet under på farskapet. jeg har foreldreansvaret alene. så sånn sett så burde det ikke bli noe problem? trodde hvem som helst kunne bestille forsikring på hvem som helst. men at det var den som hadde jurdisk ansvar for barnet som fikk ansvaret for pengene om det skjedde noe. men vet ikke, vet bare at småen har forsikring som farmor betaler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå