Gå til innhold

stor unge!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nett vært på ultralyd.

Legen sier jeg har vært etter kurven hele tiden.. og at jenta mi kommer til å veie ca 3700 gr.

Er i uke 34 nå, og legen sa jenta mi veier nå 2700 gr!!!!!!

Og at forventa fødselsvekt er 4100! Hjelp!

Dette er min første, og NÅ begynner jeg å grue meg!

Er det andre som også har fått store beibier?

Legen sier jeg må kutte ned på sukkeret, men jeg er egentlig ikke så voldsom på snope spisinga vil jeg si!

 

Jeg har hatt bekken løysning siden uke 10 vil jeg si, og lurer på om dette kan gjøre det lettere med tanke på den store beibien som skal ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4100g er ikke stor unge... så det går nok bra:)

Tenk på de som presser ut de på 5 kg du....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på UL idag og fått beskjed om at babyen er nå 2800gr og jeg er i uke 32+5... så denne babyen kan bli stor om jeg går helt til termin... De anslo at den kunne bli godt over 4 kg.. men det var ikke sååå stor baby fikk jeg høre da...

Sliter selv med bekkenløsning også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en gutt født i 2005 og han veide 4430kg. Det var absolutt ikke noe problematisk fødsel og alt gikk kjempe fint. Måtte ikke sy ett sting. Har fått beskjed om at jeg sikkert får en like stor baby denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så bra så! Babyer på 4 kg er ikke så store. Mine to yngste veide 4100 og 4300 gr, men det var ikke værre å føde de enn førstemann på 3300 gr! Ikke bekymre deg du! Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gutten min veide 4300. Det er ikke spesielt stort. Ei som fødte på samme avdeling dagen før meg fødte en gutt på over 5 kg.(normal fødsel) Det er ofte hodeomkretsen det står på og ikke vekta.

 

Var nettopp på ultralyd, spurte gynekologen om størrelsen. Han svarte ikke konkret, men sa at det ble nok enn like stor gutt som sist gang.:-) Skal nok få ut denne karen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt forrige svangerskap(2 år siden) fødte jeg en gutt på 4106gr 53cm lang med hodeomkrets på 36cm. Kjempe fin og uproblematisk fødsel. Denne gang får jeg sikkert enda større unge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Som det står over her, hodeomkretsen har MYE mer å si, enn hvor mange gram som ellers er fordelt over den lille babykroppen..fødte for snart 2 år siden en gutt på 4310 g, men det var hodet som var bøygen-ikke resten av kroppen..

 

Ellers må jeg bare si at jeg synes det kan være unødvendig skremselspropaganda av leger å uttale seg om "forventet fødselsvekt"..Synes det bare bidrar som enda en stressfaktor for oss gravide!!Fikk høre det forrige fødsel, og det bidro bare til at jeg gruet meg mer..helt unødvendig!!Grr..

Dessuten sier legene selv at det er vanlig å bomme med opptil 0,5 kg..

Synes du bare skal kose deg fremover!! Og sålenge det ikke er noe tegn til svangerskapsdiabetes, trenger du vel ikke stresse så mye med det sukkerinntaket heller.

Babyen legger på seg så mye som den har behov for, rett og slett.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har født fire barn. Den første var 4400. Nr to var 3300, nr tre 4400 og nr fire var 4890!!!! Var ikke stor forskjell på å føde de. Det er sant det som mange skriver her, at når hodet er født kommer kroppen glidende etter :-) Selve babykroppen er jo veldig myk og tøyelig. Sisteman på nesten fem kilo kom så lett som bare det. Revnet ikke en milimeter. Så ta det helt med ro. Husker selv at jeg ble veldig bekymret når jeg fikk vite at pappaen til mine var 4500 ved fødselen, men har iallefall erfart at det ikke er spesielt stor forskjell på å føde barn med høy vekt og lav vekt. Det er hode som er mest jobb å få ut, og det er ganske likt med de fleste babyer.

 

Går nok bra :-) Lykke til. Å føde er en kjempestor opplevelse, som kroppen din er skapt for å mestre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal si dette utviklet seg fort til å bli en "drit i deg- jeg hadde det mye værre fordi min beibi var myyye større enn din"- debatt!!

Skjønner godt at du gruer deg jeg, som førstegangsfødende er det ikke noe trivelig utgangspunkt at man vet det blir en stor unge og at det KAN komme til å bli en hard fødsel!! Da ønsker man nesten bare at babyen er så liten som mulig når den er ferdig utviklet!:)

Uansett, om du får en hard fødsel eller ikke kommer vell mye ann på dine proposjoner i forhold til barnet vil jeg tro...store kvinner med store bekken føder store barn lettere enn små kvinner med smale bekken fikk jeg beskjed om på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI PÅ DEG

 

Du skal ikke grue deg for fødselen. 4 kg går helt fint å føde.

Min første var 4 kg og det gikk kjempefint. Nr to var 4500 og jeg har ikke sydd et sting med noen av barna.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...