Gå til innhold

Ringer sjefen deres deg hjemme om du har sykedag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gjør det alltid... "Jah... Hvordan går det?" sier han.. og ingenting mer..

Selvom jeg ringer morgenen og sier jeg er syk kan han ringe meg på ettermiddagen for å høre hvordan det går....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg helt bak mål om jeg føler han sjekker meg ut da? Er ikke ofte jeg har sykedager, ikke med barn engang.....

Skrevet

Av og til. Ikke første sykedag, men sånn i løpet av et par dager sykefravær stort sett. De er forplikta til det om jobben er IA-omfattet.

Skrevet

Jeg sjekker alltid opp de som påstår de er syke!!! late kjerringer her på jobben bør helst fremlegge legeattest hvis de er syke:-)

Skrevet

yppert er en dust.

Skrevet

Selvfølgelig er jeg det tjukka!! Det skulle vært forbud å motta sykepenger de første 3 arbeidsdagene spør du meg:-) Tipper vi har fått ned sykefraværet dramtisk med slike virkemidler!! så mye skulking som foregår i dag av late kjerringer å sutremannfolk, så er jeg skremt over hvor lav terskelen er for å ta fri fra jobben:-)

Skrevet

HI her.

Aldri vært borte flere dager i strekk med unntak av en operasjon.

Jobber som regel inn iallefall halvpart om jeg har vært syk. Pliktoppfylende drittkjerring som jeg er.... :-P

Skrevet

Det eneste vi er enige om er at du er ei drittkjerring:-)

Skrevet

Du også. DET er i alle fall sikkert.

Ikke HI.

Skrevet

Sjelden. Har skjedd en gang, tror jeg. Men så er jeg bortimot aldri syk, i den grad jeg er hjemme, er det med syke barn. Mannen min jobber også på samme arbeidsplass, så han videreformidler hva det er som feiler oss.

Ville ikke følt det som kontroll om hun hadde gjort det, mer som omsorg :-).

Skrevet

Det har skjedd, men han er ikke typen som ringer for å kontrollere meg. Heller fordi han har et praktisk spørsmål om jobben. Det er greit nok.

Skrevet

Pga av en arbeidskonflikt jeg opplevde på 90 tallet var jeg i kontakt med fagforening, advokat samt at jeg utviklet unaturlig forhold til arbeidsmiljøloven..

Den gang hadde ikke arbeidgiver lov å ta kontakt med en ansatt som var i sykemelding.

Om det er de tre dagene uten sykemelding, altså egenmeldingsdager så vet jeg ikke hvordan ståa er, men uansett så syns jeg det høres rart ut.

Skrevet

Endel av ia avtalen som er i flere bedrifter gjør sjefen rett i å kontakte arbeidstaker for bl.a. legge forholdene til rette for at den syke skal komme raskere i arbeid. Da handler det om å inkludere arbeidstaker mao. Men det er jo forskjell på arbeidstakerene som ofte kan oppfatte det som snoking i privatlivet, mens andre synes det er hyggelig at sjefen bryr seg. Noen arbeidstakere må til og med sendes rekomandert brev til for å oppnå kontakt, mens noen tar som den største selvfølgelighet kontakt selv. Noen sender melding om sykdom via sms og kollegaer(!) mens andre ringer sin overordnede direkte. Noen sjefer er drittsekker og andre er veldig greie å ha med å gjøre. Akkurat som ansatte, men alt det er jo en annen sak.

Skrevet

Jepp, pleier å komme minst en telefon pr. dag, om jeg er borte fra jobb. Ikke for å sjekke at jeg er syk, men for å spørre om ting. Siden det er mitt system og jeg vet hvor ting er og sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...