Gå til innhold

hihi bare lurte . amme eller erstattning hva ga du ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eventuelt hvorfor ga du erstattning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt alle burde amme om de har mulighet til det!

Skrevet

Begge deler, ga gutten min erstatning pga lite melk, men nå har jeg nesten nok så nå får han bare flaske om kvelden, skikkelig fornøyd med det :-)

Skrevet

Med snuppa kom aldri melkeproduksjonen igang ( etter en veldig tøff fødsel som endte i keisersnitt) Og med lille mann , så hadde jeg MASSE melk , men han nektet å ta puppen ..

Så di har fått collett begge to fram til ca 6 mnd . Da har di begynt med "ordentlig" mat.. Og ikke villet ha melk lenger.

Skrevet

Førstemann: Amma til seks-sju mnd --> også erstatning pga han nekta plent å drikke av puppen meir.

Minsta: Ammer fortsatt - ho er like over åtte måneder no.

Skrevet

Amma alle 3 til de var ca 16 mndr, eldstemann full amma jeg til han var 4 mndr, midterste full amma jeg til han var 6 mndr (han har astma) og minste snuppa full amma jeg til hun var 5 mndr (hun har allergi)!!

Gjest vierge&musovic
Skrevet

Jeg syns absolutt alle bør få gjøre som de vil enten de har mulighet til å amme eller ikke!

Skrevet

Begynte å amme, men etter noen mnd la jeg merke til at hun ikke la på seg, hun gikk nesten ned i vekt.var akkurat samme med eldste ungen.Kan jo ikke være nå næring i melka jeg hadde så jeg var nødt til å begynne med flaske.

Skrevet

Alle må få gjøre som de vil, men jeg ammet begge mine. Eller minste måtte jeg begynne å delamme da hun var 3 mnd, for jeg ble veldig syk, og klarte ikke å fullamme.

Skrevet

Fullammet så lenge det var forsvarlig, en det er et eller annet galt med melkegangene /eller utrivingsrefleksen så jeg måtte begynne i gi litt tillegg da mine var 4-6uker gamle...enda jeg ammet hver annen time 24/7...klarte å holde mm som hovedføde til de var 6-7mnd alle, og klarte å amme nr 2 i 10mnd... Har gitt både Collett og Nan..unger har forskjellig smak :-)

Skrevet

Jeg ammet begge til de var 13 mnd. Fullammet til de var 5 mnd.

Skrevet

nr en . nektet og puppe .. nr 2 og tre fullamma til 4 mnd så mme minsten er bare 6 uker så ammer

og ja det er valg opp til en hver . bare lurte jeg

Skrevet

Ammet storesøster til hun nærmet seg 11 mnd, og ammer lillebror på 11 mnd fortsatt.

Men hvorfor må folk begrunne valg av erstatning, og ikke for å amme?

Jeg valgte å amme fordi det var enkelt og veldig lettvint å ha maten med seg over alt. At det også er sunt er bare en bonus, men ikke avgjørende for mitt valg. Flaskebarn vokser vanligvis opp til å bli minst like sunne og friske som ammebarn

Skrevet

Jeg ammet til gutten var 11 mnder jeg. Billigst og mest lettvindt når enn har mulighet til det. Og heldt sikkert best for barnet. Men mme er fin erstatning for de som ikke klarer å amme selv

Skrevet

Ga erstatning pga at snuppa klarte ikkje å legge seg til pga skeivheter i nakken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...