Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg fikk så vondt i hodet,tenkte at det var migrene og tok mine smerte stillende , men neida, det ble bare verre og verre.Til slutt mista jeg følelsen i venstre side avansiktet og ut i armen. Klokka 3 kom en lege og gav meg en morfin sprøyte for at jeg skulle slappe av og sovne. Mannen min måtte avlyse en tur midt opp i det hele..Prøvde å ringe legen min idag ,men han er borte til mandag. Er det noen av dere som veit råd når en får så sterk migrene? Kjenner jeg begynner å bli psykisk vrak av å få så vondt og bli så "invalid".. Fra mandag til torsdag skal jeg være alene med ungene,er livredd for at dette skal skje når jeg er her alene. Jeg skal egentlig gå på blod trykks medisin, men jeg ble så dårlig av de, pluss fikk styrt blødninger.nå når jeg hadde mensen.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har hatt migrene noen få ganger i mitt liv, faktisk så kom det etter første barnefødsel og svangerskap, men heldigvis har jeg ikke hatt det på mange år... Kjenner derimot andre som er sterkt plaget. En tidligere kollega ble innlagt på Aker for observasjon 1 uke i høst, og etter resultatene av prøven ble han satt på en ny type medisin. Resultatet er at han fra å bruke heavy medisiner daglig (da snakker vi RØD trekant!!) så kunne han kutte ut det og fungerer visstnok godt! Skal se om jeg kan få tak i navnet på den medisinen....
Maud Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Så skummelt da. Maud-mannen er plaget med migrene og får oppfølging av migreneklinikken. Det er jo her i Oslo, men hvis du blir veldig preget er det kanskje verdt reisen. Han tar blodtrykksmedisin og noe annet som forebyggende og to forskjellige ved anfall. Minst to av pakkene har rød trekant. Kan finne ut hva de heter, så kan du høre med legen din om det er noe for deg.
♥Snulder Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Migrene ja... det kjenner jeg godt til dessverre:=( Har hatt mange anfall med halvsidig lammelse... like mange med afasi (taleutfall av samme type som slagpasienter får..) Ble livredd første gang dette skjedde. Alt er aldeles klart inni hodet, men når jeg åpner kjeften og skal si noe, så kommer det bare babbel ut. Jeg tar migrenetabletter, og disse funker sånn passe. Måtte prøve mange typer før jeg fant noe som var til å leve med. Bivirkningene på flere var nesten verre enn selve anfallet. De jeg tar nå gir meg "bare" nervesmerter/stikninger i ansiktet....
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Snulder..så fælt at du også har så sterke anfall,de som blåser av at migrene ikke er så fælt de har ikke prøvd slike anfall selv..Jeg ble livredd jeg.Talen holdt denne gangen, men jeg har hatt flere der jeg har mista tale evnen,men dette er noen år siden nå.. Jeg tar imot alle råd jeg kan få:0) Snakket med en lege som mener at mensen er en utløsende faktor hos meg .0(
Karomamma Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Huff, det var ille!! Det må være helt forferdelig! Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med til dere som har så fæl migrene, men jeg kan jo sende noen gode klemmer
♥Snulder Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Mine anfall har stort sett vært hormonelt utløst. De 3 første mnd av mine svangerskape har vært rene h....e!! Migreneanfall 3-4 dager i uka uten mulighet til å ta noe for det! Pr. skrivende stund, og bank i bordet, så er det flere mnd siden siste anfall!!! Jeg startet med kolesterolsenkende medisiner samt doble doser Omega3 for ca 7-8 mnd siden... Og migrenen har holdt seg vekk like lenge!!!! Ingen logikk i at det skal ha noen sammenheng, men slik er det nå bare. I tillegg så har jeg lært meg å holde meg unna matvarer/stoffer som er utløsende faktor hos meg. Sjokolade(sukk,sukk..), frukt/grønnsaker som inneholder masse c-vitaminer (appelsiner, paprika, jordbær). Jeg kan spise disse sakene, men i svært moderate mengder.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Mine svangerskap har også vært ett rent h....Men sist gang fikk jeg pinex forte for å ta litt av anfalla..Slet hele svangerskapet. Fikk endelig snakket med fastlegen min i dag, han mente jeg burde vært innlagt for obeservasjon..Skjer det igjen så blir det vel til det. Håper virkelig det ikke skjer igjen for dette unner jeg ingen... Jeg drikker ikke alkohol i det hele lenger, det er en utløsende faktor hos meg.
dritgrei hei hei! Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Hei idefix, osteopaten min mener han kan gjøre noe med mange av dem som er plaget med migrene, har du en som driver med osteopati i nærheten? eller har du prøvd alt fra før sikkert. Jeg håper du slipper fler av de opplevelsene der, jeg aner ikke hva det er snakk om, men det høres ikke ut som en opplevelse man blir trygg og glad av. Jeg håper dessuten at du har det ok. Jeg tenker mye på deg!
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Hei hei dritgrei .0) Ja, jeg har en osteopat her.MEN jeg har stått i vente kø i 5 mnd nå og jeg gidder ikke mer...Han vil visst ikke ha meg som pasient.Skal til vanlig fysioterapi etter påske og lurer på å prøve akunpunktur senere.. Tenker på deg også,misunner deg magen jeg ;0) Mannen min torde ikke svare på goguttklatten sin innlegg han slik din mann gjorde...han sendte pm til henne i stedet.. :0)) Mannen min er også datamann...
dritgrei hei hei! Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 Bra med sånne datamenn, men av og til så kommer det noen gloser som jeg må le høyt av, for jeg skjønner ikke noenting. :-) Har de sagt noe av det samme, eller ler de av hverandre disse mennene??? ha ha ha ha... kasnkje vi får en datamannhanekamp, da må vi leie inn mammasøkerbarnharfått2 som dommer. Men du, 5 mnd ventetid på osteopat, det gørtes hysterisk ut. Kom hit så får du time på i uke! Ikke hopp ut av køen da i alle fall, men ring en masetelefon ekstra! Håper du blir bedre på en eller annen måte! klem fra
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 Hehe gubben har gitt opp og snakke date med meg, jeg smiler bare og later som jeg forstår alt jeg uansett.....hehe Tja er ikke helt komfortabel med fyren....men det er bare en her desverre...osteopaten altså,hehe Men det er greitå ha datamann når maskina klikker da .0) MEN det er også kjedelig at familie for venter gratis hjelp til alle døgnets tider..Onkler en aldri har kontakt med ellers osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå