Gå til innhold

Noen som har samboer/mann med diabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvordan hverdagen deres er? Opplever han ofte føling? Er han flink med hva han spiser o.l? Hvordan synes du det som "pårørende" å bo med en med diabetes?

Sambo min har diabetes 1, har hatt det i maange år, så for han er det en vane. Synes han får føling ganske ofte, snitt 1 gang i uka, ofte mer, men han sier det er normalt.

Jeg har ennå ikke vært med hos lege eller samtalegruppe, men skal prøve å få til det snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en samboer, men en bror, så jeg har jo bodd med ham i mange år før jeg flyttet ut da... Han har nesten aldri føling, spiser med en gang han merker noe, og har alltid med seg matpakke på jobb. Ellers lever han helt som normalt, spiser det han vil og drikker det han vil, eneste han har byttet brus med light-varianter.

Ta en titt på hjemmesiden til diabetesforbundet, der finner du nok mer info enn her=)

Skrevet

Ikke en samboer men mamma har type 1 diabetes. HUn har som regel føling om natta, men har ganske så god kontroll på sykdommen. Men hun var utsatt for mye stress et år og da var hun også mye inn og ut av sykehuset. HUn har egentlig litt for høyt blodsukker men klarer å kontrollere det ganske bra med å sette ekstra insulin osv.

Skrevet

Takk for svar begge to:)

Noen flere?? Synes det er greit å høre hvordan andre opplever det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...