mammatil4gull Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 sønnen min er 5 nesten 6 uker nå .. mellom uke 3,5 til uke 4,5 tullet han veldig med amminga virket knapt som han sugde og skulle legges til heletiden men mat fikken for ha la fint på seg. det jeg lurer på da er ville dere introdusert smukk nå eller venta eller hva
nickoline og supermann Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 vi ga aldri smokk. han er nå snart 2 år. aldri sutta på noe. jeg ser ikke alltid hensikt med smokk. ser folk som dytter denne smokken hele tida. men man må jo se an . noen har ekstemt suttebehov.
Gjest irismor Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Kjøpte inn en haug med smokker. Men snuppa ville ikke ha smokk. Spytta dem ut like fort som vi putta dem inn.
mammatil4gull Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2008 ja suttebehov er der føler jeg fungerer som sutt til tider
Sivalur Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Tror kanskje jeg ville ventet litt lenger, til du er helt sikker på at ammingen er vel etablert. Deretter er det ingenting i veien for å gi smokk, noen unger har et enormt suttebehov og puppene dine trenger litt pause også innimellom!!
Skravlemamman Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Ingen av de to gutta mine har hatt smokk. Det har i grunnen vært en befrielse med tanke på alle venninene mine som var oppe mange ganger om natta fordi smokken datt ut;-) Så jeg går for ikke smokk......
Mikkemafian Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Jeg går for smokk.. Helt klart... Lilltrille har vært mye roligere etter at hun begynte å ta smokken, og det er kjempedeilig. Hr en veldig stort suttebehov, hun da, og smatter på alt hun kommer over...
#Ariadne# Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 jenta mi fikk smokk sa hun var 2 dager gammel.. hun hadde så stort suttebehov at jordmor anbefalte oss å gjøre det. fikk ingen problemer med ammingen. så jeg ville begynt med smokk vis jeg var deg...
mamman til to gutter Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Jeg ville prøvd smokk. Etter det du forteller virker det som han har et ekstremt sugebehov hvis han vil suge nesten hele tiden. Det kan jo ha vært en økeperiode når han ville legges til hele tiden og hvis det var kun i den perioden du følte deg som en smokk, ville jeg ventet å se, men hvis du hele tiden føler deg som en smokk, så ville jeg prøvd. At andre sier at de har brukt smokk/aldri ville brukt smokk (noe jeg ikke tror på hvis de hadde hatt en baby med stort sugebehov) bør ikke ha noe å si fordi det ikke sier noe om behovet sønnen din har for smokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå