Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 jeg har tenkt litt på det i det siste, at jeg er redd jeg ikke leker nok med ungen min på 9 mnd... jeg har lissom ikke tid til det hele tiden, men når jeg prater med og ser andre venninner, så virker det som de leker sååå masse med ungen hele tiden!! får såååå dårlig samvittighet ovenfor gutten min... det er jo husarbeid som må gjøres, da leker han på gulvet alene... utenom det leker jeg litt med han eller ser på tv og ser på at han leker.... er det fler som har det sånn????
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Jeg ser også en del på tv, mens barnet mitt leker på gulvet. Men jeg passer på å gi henne oppmerksomhet og oppmuntrende ord. Sitter selvfølgelig på gulvet med henne flere ganger om dagen, men jeg mener at det er viktig at de også klarer å leke alene. Det blir siltsomt hvis man ikke kan gå i fra i det hele tatt.
mathilde Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Jepp, er sånn her også. Tror også på det at barnet skal få lov til å lære seg å leke selv. Han gir jo absolutt beskjed hvis noe ikke er som det skal, og da trår jeg til. Prøver å ha en periode hver dag med litt kos og lek- men ellers får han lov å utforske mye på egenhånd.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Eg leiker ikkje så mykje med ungane mine. Så lenge dei koser seg på golvet med leikane sine, ser eg ingen grunn til at eg skal komme der og forstyrre dei. Dei er veldig flinke til å leike seg sjølv begge to. (En på tre år, og ei på åtte måneder) Dei har også nettopp begynt å leike litt ilag og(så lenge tålmodigheten til treåringen varer..) Men, eg leser masse til dei, synger og danser og leiker sangleiker. Triller litt ball og sånt innimellom. Det er mange måter å bruke tid ilagmed ungane sine på. Eg tar dei med på husarbeid o.l. Dei har godt av å lære å leike seg sjølv, og ikkje bli underholdt heile tida.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 takk for svar damer:) for jeg har følt selv innimellom om jeg er noe god mor når jeg lar han leke og utforske selv på gulvet veldig masse!! det er så trist når jeg tenker på det... men han syter og klager ikke da.. bare fornøyd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå