Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Har de siste 3 ukene vært plaget med kvalme/uvelhetsfølelse. (Er nå i uke 35+5) Har vært sykemeldt 100% siden 18. des.(ca 24 uker) pga høyt blodtrykk og ødemer, men heldigvis ikke protein i urinen. Har begynt å få smerter bak i ryggen på høgre side, som kommer som "knipetak". Litt lenger opp enn korsryggen. Har et blodtrykksapparat hjemme (sånn som måler rundt håndleddet), og har de siste dagene målt overtrykket til mellom 140 og 160. Undertrykket er ikke så aller verst, veksler mellom 75 og 90. Aldri vært høyere enn 90 blank. Noen med svangerskapsforgiftning som har opplevd noe lignende? Tenker på det å være uvel og ha disse ryggsmertene. Skal til legen på tirsdag, så vil helst vente til da.
MamiMars Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 slik jeg forstår det, beregnes et undertrykk på 95 som høyt, med tanke på svanngerskapsforgiftning. Nå er ikke jeg lege,så du bør kanskje sjekke med lege og få tatt blodtrykket der i stedet for hjemme. Er du kvalm, smerte i høyre del under ribbena, har synsforsyrrelser og/eller pannehodepine bør du ringe lege og få sjekket urinen o.l. for dette kan være tegn på preklampsi:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Jeg skal til kontroll på sh i morgen pga at bloddtrykket har nådd nye høyder (140/90) i løpet av et par uker. Har alltid hatt normalt/lavt blodtrykk før. Urinprøven er ok, men hodepinen er der og har kjent litt ved ribb-beina.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Har hatt hodepine i perioder også, men det har kanskje bare vart en dag eller to. Og skal ikke smerten sitte på høyre side på magen og ikke på ryggen? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå