Gå til innhold

Pakker dere bind og ammeinnlegg i fødebagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det noe man får på sykehuset? Skal på barselhotellet etter fødsel....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dem har bind/bleier på sykehuset, hadde det på Fredrikstad iallefall. (Altså bleier til både mor og barn - hihi) Men ammeinnlegg må du vel ha med selv. Vet ikke hvordan de har det på barselhotell. Du kan jo ringe og høre ? :-)

Skrevet

får sikkert på sykehuset, men pakker det med likevell.. kjekt å ha eget tenker jeg.. dessuten har jeg hørt mye forskjellig om bindene på sykehuset:)

Skrevet

Jeg har pakket ned litt.Ellers har jeg også hørt man får det.

Skrevet

Hei! Da jeg fødte sist fikk jeg bind på sykehuset. Lå en toalettmappe inni nattbordet med bl.a. bind. Jeg blødde som en gris, skifta bind hele tiden. Da jeg hadde brukt opp de jeg hadde fått tildelt, var det med nød og neppe jeg fikk flere! Fikk beskjed om at hvis jeg trengte mere bind, måtte jeg kjøpe dem selv! En SUR barnepleier som sa dette.

Så denne gangen tar jeg med 2 pakker selv + ammeinnlegg.

Skrevet

Takk for svar:)

Tror jeg skal legge en pakke bind og ammeinnlegg i fødebagen, for sikkerhets skyld :)

Skrevet

Skal dere ta med engangstruser til sykehuset eller egne?

Skrevet

Hei

Man får vel kjøpt både engangstruser og store bind på apoteket?

Jeg kommer uansett til å kjøpe meg noen store og gode vanlige truser som sitter godt, likevel om jeg så kommer til å kaste dem etterpå.

Tror d vil føles bedre enn de engangstrusene.

Skrevet

De aller fleste sykehus (eller alle?) har egne apoek, så det man ikke får på sykehuset får man kjøpt der.

Skrevet

Det kommer kanskje litt an på hvilket sykehus du skal på, men om dette er Ullevål, så får du alt du trenger. Jeg fødte der for 15 dager siden selv og ba flere ganger om extra bleier både til junior og bind til meg - det lå kanskje 5 stk av hver inne på rommet. Det var aldri noe problem, men dersom du mot all formodning skulle møte på et hespetre, så er det å få kjøpt i resepsjonen.

Og det er forresten ikke bind, det er sånne råååååsexy bind truser :) Men faktisk de er geniale altså - du slipper å få ødelagt eget undertøy om man blør mye og det er bare å kaste etter bruk. Og for ikke å glemme polstringen da! Man er øm etterpå, så det er faktisk ganske godt med noe extra.

Skrevet

Har fått beskjed om at man får alt man trenger, men at man bør ta med en ammebh i en størrelse større enn den man bruker nå rett før fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...