smiley88 Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 hei jeg ser på meg selv som en ganske ung kommende mor. jeg hater leger og vet at gutten min(faren til barnet) hater å se meg grue meg til å gå ditt alene. Jeg føler det er mer og mer fremme, at det er VI som er gravide og ikke moren, men åssen er det når det gjelder ultralyd og svar på prøver ang. barnet, kombinert med arbeid. kan hans sjef nekte han å gå for å se sitt eget barn. Er jo første gang for han også! Fins det noen lov på dette??? håper noen vet noe om dette, finner ikke noe om det på nettet.
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 så vidt jeg vet kan ikke sjefen neskte han å gå til legen, så hvorfor skal han da nekte ha å gå til legen får å sjekke er at alt er ok med sitt egen barn?! Har har fortalt til sin sjef at dere skal ha barn? sliter med litt det samme selv, for vi har fått et såkalt "risiko svangerskap" så må veldig mye til legen, og i likhet med deg vil jeg ikke gå alene. min kjære har ikke sagt på jobben at vi skal ha barne enda, enda vi er i uke 23 nå.... men har får alltid fri til å dra til "sin" legen av sjefen, selvom han egentlig er med meg da ;-) Og er helt enig med deg; er VI som er gravid, ikke bare jeg.....
smiley88 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2008 godt å høre at jeg ikke er den eneste... ligger jo noe i det at han burde få lov til å gå til legen. er jo ikke vi som har bestemt at barnet skal være i morens mage. kanskje det er det han også burde si.... at han skal til legen. ja alle på jobben hans vet at han skal bli far, er første gang og alt er jo nytt, men virker ikke som sjefen vil ta noen hensyn til dette. det burde finnes en lov på dette! men er godt å høre at noen er enige, så tusen takk for svar:)
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Det finnes garantert ikke noe lov på dette, men det du kan gjøre er å gå inn i forarbeidene til arbeidsmiljøloven eller barneloven og se om lovutvalget har tenkt på dette du drar frem? Er et viktig viktig punkt. er jo faktisk ikke alle som har snille/ forstårelsesfulle arbeidsgivere.... Hvis du finner ut noe, så gi beskjed da :-) Skal se om jeg også finner noe i ett eller annet forarbeid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå