♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Vi har to barn og har bestemt oss for ikke å ha fler. Min kjære mann har snakket på å sterilisere seg, men vi har ikke bestemt oss helt enda. Noen her som har gjort det?
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 Hvordan har det gått da? sånn fysisk og psykisk? blir det mye tanker rundt det? Er det en stor prosess for mannen å få gjennomført dette?
Torpekjærringa Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Min har gjort det ) han må til fastlegen for henvisning til spesialist- Måtte vente en 14 dager på time. ingen problemer , var ikke vondt eller noen ting. Det eneste var vell "følelsen " av ubehag når han måtte kle av seg foran den mannlige kirurgen ( hehe........ ( sikkert samme feelingen vi har v GU ) 3 uker etter inngrepet må han levere sædprøve- for å se om det var velykket.
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2008 Hvordan utføres ingrepet da?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Så det kommer sæd, men uten svømmere? Slik å forstå? Har egentlig ikke tenkt så mye på det før men..
Torpekjærringa Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Ja, de har vanlig utløsning ...med sæd....men ikke med forplantningsdyktige svømmere i dem ;o) Lommelegen : Ved sterilisering av menn blir sædlederne kuttet over slik at sædcellene ikke kommer ut av testiklene. De ”fanges” dermed i testiklene, og blir nedbrutt av kroppen. Sædutløsningen inneholder kun sekreter, ingen sædceller. Steriliseringen påvirker ikke selve testiklene, og det vil derfor fremdeles produseres sædceller etter inngrepet. Steriliseringsinngrepet virker heller ikke inn på hormonproduksjonen, og fører ikke til endret testikkelfunksjon eller prostata-problemer. Man er derfor like mye mann etter inngrepet! Tidligere har det vært antydet at sterilisering av menn øker risikoen for prostatakreft og hjerteinfarkt, men nyere forskning har vist at dette ikke er tilfelle. Bivirkninger ved sterilisering av menn er sjeldne. I svært sjeldne tilfeller (0-2% vil sædlederne vokse sammen igjen slik at det er mulig å gjøre en kvinne gravid igjen. Når det gjelder kortvarige bivirkninger, så kan noen få spreng og hevelse i testiklene den første tiden, men dette går over etter en ukes tid.
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. mars 2008 Tusen takk for hjelpa:-) klem
bambi på isen Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Min mann har også sterilisert seg, han hadde litt vondt etterpå, det varte vel i 3-4 dager eller noe sånn!! Er vist flere måter å gjøre det på, min mann ble kutta opp i pungen og de både brant å knytta sædlederene, bare for å være sikker liksom:-) Han sa hele tiden selv at han ville gjøre det, men tok litt tid før han tok mot til seg å bestilte time:-) Vi fikk beskjed om å levere sædprøve etter ca 20 utløsninger, det ble gjort og der var det ingen sædceller igjen:-)
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Min mann skal om et par måneder;) Det gleder vi oss til. Endelig samleie uten kondom igjen... Har to flotte barn, men har mistet i sa og dødfødsel i tillegg. Så for oss holder det med de to vi har. Nå skal vi heller nyte de og ikke pine oss gjennom flere svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå