Honningmelon Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Nå har vi fått omgangssyken i hus! Minsta på 15 mnd har spydd sikkert 15 ganger på et par timer :-( Så nå er det vel bare et tidsspørsmål før resten får det. Og jeg blir så forbanna, for jeg og minsta hadde avtalt at vi skulle komme på besøk til ei venninne i går, og når vi hadde vært der en stund, forteller hun at begge ungene har hatt omgangssyke, og at den eldste spydde seinest kvelden før, og fortsatt hadde vondt i magen! Det går vel ann å si fra???
*ale* Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 JA hjelpes.. Ville sagt fra.. Skulle vært obligatorisk å ha en type flaggsignal uttafor huset ved sånn sykdom:)
manne med 2 herlig gutter:) Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Huff, ja hun burde gitt beskjed om det før dere kom dit. Kunne utsatt besøket noen dager da... God bedring til jenta di!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Herregud så unødvendig av hun venninna di og ikke si fra før. Da hadde dere sluppet å reise dit og jenta hadde blitt smittet hvis hun hadde sagt fra før dere kom. God bedring til dere, håper dere andre slipper unna da.
Honningmelon Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 Ja, det var skikkelig dårlig gjort. Hadde aldri dratt om jeg hadde visst om det. Vet jo hvor smittsomt det er. Hun spyr jo hvert 15-20 minutt, stakkar.
nickoline og supermann Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 så fjernt.... man burde si fra. det smitter jo så lett.
Honningmelon Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. mars 2008 Argh!!!!!!! Det er så unødvendig! At folk ikke kan tenke seg om biiiiiittelitt!
bambi på isen Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Sånne ting syns jeg godt folk kan gi beskjed om, jeg skygger banen når jeg hører at folk har omganssyken, den smitter jo lett som bare det!! God bedring til lille snuppa, skal krysse fingrene for at dere andre ikke får den:-)
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 jeg er helt enig i at hun burde ha sagt ifra om at det var sykdom der,men om jenta di har blitt smittet av henne så hadde det vel ikke bryti ut ennå? hun har sikkert blitt smittet en annen plass :-(
Honningmelon Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2008 Å joda, det bryter ut ca. 24-48 timer etter man har blitt smittet. Og hun begynte å spy nå ca. et døgn etter vi var der.
Honningmelon Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. mars 2008 Hehe, ja det skal jeg gjøre :-) Godt forslag :-)
Crazy mama Skrevet 6. mars 2008 #14 Skrevet 6. mars 2008 Huff, dette er jo akkurat det samme jeg ble utsatt for for ikke så lenge siden. Jenta mi på 14 mnd ble kjempesyk, og det varte faktisk i 4 dager. Hun fikk jo fint lite i seg, så hun krympet bokstavelig talt litt inn. Det er så trasig når de små får omgangssyken. Heldigvis slapp resten av familien unna, takk og pris for at 2,5-åringen vår slapp med skrekken. Hun syntes det var skrekkelig å se lillesøsteren kaste opp (det var jo ikke til å unngå da det sto på som værst). Et godt tips til deg er å gå på apoteket og kjøp Gem Collett. Det er et middel som er svært viktig å få i de små når de har omgangssyke (jeg fikk det tipset av helsesøster etter vår runde). Bland dette pulveret med blåbærsaft. Det er ifølge hs det smarteste en kan gjøre med de små som ikke får i seg noe næring. Gem Collett inneholder noe (som jeg ikke husker navnet på) som er svært svært viktig for kroppen. Spør de på apoteket hva det er. God bedring!
Sjefsmegga Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 Det var enten veldig kunnskapsløst, eller veldig dårlig gjort av henne... Her er det reine "karantena" i 48timer etter sånn sjuke..og ingen får komme på besøk..uansett om det er "høy eller lav"...
Honningmelon Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 6. mars 2008 Takk for tips! Da får vi kjøpe GEM Collett på apoteket. Håååååper virkelig 4-åringen slipper unna. Og jeg... jeg pleier ALLTID å få det :-( Sambo slipper som regel alltid unna, eller får det veldig lett. Ja, jeg tror nesten ikke hun vet bedre jeg. Eller så driter hun en lang masj i om de smitter andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå