Gå til innhold

Hvor høy er du og hva veier du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv 1,63 og veier 69.. har gått opp 14 kg siden jeg fikk barn. vil gå ned, men synes det er vanskelig.... Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 164 og veier 61.. Skal ned til 58, er liksom idealvekta:)

Spis mindre og beveg deg mer, eneste som virkelig funker...

Lykke til.

Skrevet

Jeg er 162 og 53 kg :) vil gjerne opp et par til.

Skrevet

1,70 og ca 60 kg.....gikk opp 20 kg under siste svangerskap og har rast ned i vekt etter fødselen...

Skrevet

170 og 58 kg...

Skrevet

Nå er jeg høygravid så vekten er jo mye høyere nå. Er 180 cm høy og veier til vanlig 60-63 kg. Nå veier jeg derimot 70 kg. Gikk ned masse av ammingen etter første mann så jeg har ingen tips for jeg gjorde ingenting aktivt for å gå ned. Men det er jo en kjennsgjerning at man må innta mindre kalorier enn man forbrenner for å gå ned i vekt. Så enten må man spise mindre, eller så må man forbrenne mer.. VI har stor hund som krever mye tur, så det holder meg i form..

Skrevet

er 170 og veier 90 kg nå når jeg er gravd i uke 32

Skrevet

er ca 165 cm høy, og veier vel rundt 49 eller 50 kg, sist jeg veide meg veide jeg 45 kg og det er rundt 1 år siden, merker selv jeg har lagt på meg.. kunne gjerne gått opp noen kg til, hadde ikke skadet det..

Skrevet

175/57

Skrevet

Er 1.61 høy og veier 57.. Gikk opp fra 63 til 69 i svangerskapet.. Har alltid veid 63 men gikk ned litt ekstra.. Og er veldig fornøyd med det :)

Skrevet

Jeg er 167 cm og veier 69,8 kg :) Er sakte men sikkert på vei ned etter kiloene som kom på ved røykeslutt. Målet er 60 kg.

Tips til å gå ned:

- Gå ned sakte, hurtigkurer ender med at du går raskt opp igjen.

- Spis sunn mat som du liker, og unn deg noe godt feks hver lørdag.

- Drikk minimum 2 liter vann hver dag.

- Gå trappene og gå til/fra jobb og barnehage hvis du har mulighet til det.

- Sett av 30 minutter hver kveld til litt mosjon: gå deg en tur, trimsykkel, styrkeøvelser på stuegulvet, dans osv. Feks hver kveld etter at barn(a) har lagt seg og før du inntar sofaen :) Eller på morgenen hvis du er morgenfugl.

- La det gå minimum 3 timer men maks 4 timer mellom hvert måltid, og ikke spis etter kl 20 på kvelden.

- Hvis du bruker melk i kaffen; dropp den eller bytt den ut med skummet melk (bruk steamer så smaker den like godt som hel melk i kaffen)

- Kjøp inn masse frukt sånn at du har det når søthungeren setter inn.

- Spis crom-tabeletter hvis du er av den søthungrige typen.

- Bytt ut alt av hvitt brød/pasta med helkornsprodukter.

- Lag mest mulig av maten fra bunnen av. Ferdigprodukter inneholder masse fett, sukker og salt.

Lykke til :)

Skrevet

1.68 og 56 kilo, vil opp til 60. Var 65 før den siste graviditeten

Skrevet

Jeg er 180cm og 78kg. Vil gjerne gå ned til 74-72kg.

Skrevet

Jeg er 179cm og 65kg, skal ned 2-3kg.

Skrevet

161cm og 57 kg. Var 68 kg før jeg ble gravid og 93 kg da jeg var høygravid. DET var tungt det... :-)

Skrevet

1.69 og veier 58kg...vil bygge opp større muskelmasse så jeg regner med å gå opp litt i vekt til ca 62kg..da skal jeg være knallfornøyd..har et klart mål..

Skrevet

Jeg er 1.74 høy og 62,5 kg. Målet er å veie 60 kg, og det skal jeg få til ved å bevege meg mer og trene litt.

Skrevet

jeg er 1,66 og veier 76 kg..

trivselsvekta mi er rundt 65 kg.. så skal ned til det. Har gått ned fra 83kg allerede:) Så ganske fornøyd.

men jeg bærer det godt da.. ingen som tror på meg når jeg sier jeg veier så mye.. Det ligger bare en en liten klatt bolledeig på magen som MÅÅÅ bort:)

Skrevet

174 kilo, veier 58 kilo. Jeg veide 70 kilo som høygravid med minstemann, da han var tre måneder gammel veide jeg 50 kilo! Ammingen fikk kiloene til å rase av, legen min fortvilte og lurte på om jeg burde fortsette ammingen. Det gjorde jeg, og kiloene vendte langsomt tilbake. Nå, et år etter ammeslutt, er jeg tilbake på scratch.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...