Happy Mamma Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 5 åringen min er så utrolig kresen. Er veldig glad i brødskiver og spiser masse forskjellig pålegg, men når det kommer til middag er dette det han synes er OK: Fiskepinner, fiskegrateng, kjøttkaker og poteter (Ikke saus) ,hamburger, pannekaker, spagetti ris og nudler. Hva skal jeg gjøre for å få han til å prøve noe nytt? Spiser all frukt, men kun rå gullrøtter og agurk... Liker ikke saus, pizza og pølser. Hørt på makan;)
*ale* Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Syntes ikke det var så ille jeg. Mange som ikke spiser halvparten av det der:) men prøv lag superstas rundt ny mat, og få h*n til å smake litt iallefall.. Så vil det nok komme av seg selv etterhvert:)
Lekamøia Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Synes ikke det høres ut til at din 5-åring er spesielt kresen. Han får jo i seg brødmat med variert pålegg, frukt, litt grønnsaker og en del forskjellige typer middag. Saus, pizza og pølser trenger han jo ikke erneringsmessig, så la han slippe det Spaghetti kan du gjøre sunnere ved å velge helkornsspagetti uten å fortelle han det. Også kan du jo ha samme regel som vi prøver å ha: Det er greit å ikke like, men bare hvis man har smakt Man kan ikke ikke like det man ikke har smakt. Og det man ikke likte for 1 år siden, kan det hende man liker nå
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 prøv og inkluder h*n når du lager middagen kanskje h*n spiser da !
Anne-B. Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Saus, pizza og pølser er kanskje mat som blir litt for udefinerbar for ham. Han kan kanskje ikke helt skjønna akkurat hva det er, om du forstår? Høres ut som at han er av den typen barn som vil vite akkurat hva han spiser, hehe. En og en smak, liksom. Men syns nå det høres ut som at han får i seg mye.
Happy Mamma Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 Takk for tipsene. Går veldig greit med maten hjemme, men i barnehagen er det værre. Mye annen mat der, så jeg må sende med ekstra brødskiver....
Happy Mamma Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2008 Stemmer bra det. kjøtt er helt ok vet du, men pizza. huff og huff. Masse rødt og krydder og greier:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå