Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Var i åpen barnehage med minsten min i formiddag, og der er det jo av og til noen spesielle folk, men den ene moren i dag tok kaken... Hun rettet på datteren (ca 2 år) konstant. "Nei, ikke ta fingeren i munnen" "Nei, ikke ta deg i håret". "Nei, ikke gå dit", "Nei, ikke les den boken" Og så videre - dere skjønner vel tegningen.... Kjente jeg fikk lyst å begynne å hakke på henne selv ;-) Må jo være forferdelig å omgås noen som korrigerer deg konstant? Vi andre tilstede vekslet bare blikk, men jeg må si jeg syns oppriktig synd på jenten.
*ale* Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Huff så slitsomt.. Kan føle meg litt sånn hvis jeg har begge ungene med på besøk til noen vi ikke kjenner så godt som har av de MINDRE barnevennligen husene.. Da blir det mye .. ikke rør, sitt stille, ikke skru på den, ikke ..wæææææ.. Blir ikke lenge hos sånne nei!!!!! Men kun da..
Anne-B. Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Ikke les den boken? Hva er nå det for noe? Jeg tar meg selv i å rette på min egen datter, den eldste, men da er det fordi hun enten tørker av seg matrester på klærne (jeg skal begynne å legge papir eller servietter på bordet for å se om hun klarer å venne seg av med det), eller at hun river i stykker og ødelegger ting. Sånt må man jo ta, men det er slitsomt når det blir så mye. Hadde jeg fått like mange korreksjoner i løpet av en dag, så hadde jeg nok blitt ganske rebelsk! men så har jo jeg lært å te meg, da, det er jo det det går på. Man må bare prøve å skille mellom det som faktisk er noe å plukke på, og det som man kan la fare..
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Ja, den er jeg med på (hjemme hos min farmor for eksempel) Men dette var jo i en barnehage, og hun gjorde jo ingenting galt... Stakkars jente kikket jo på moren hele tiden for å se hva hun fikk lov til.
*ale* Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Ja der ville det blitt helt unaturlig ja.. Ville også reagert... Også sett mødre som gjør sånt på vane virker det som.. Tungt å høre på, og ungene må jo bli helt utslitte og velsig usikre... Jeg unngår sånne "fancy" plasser, blir helt utmattet av å skulle være sånn jeg. Når lillemann blir større får vi helle ta opp den trenden igjen.. hehe.. Men i en bhg skal de jo på en måte leke.. Jaja.. Sikkert usikker hun mammaen da..
TurangaLeela Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Det er de voksne som får igjen til slutt, barna blir kjempevanskelige av sånn mas hele tiden. Barn er barn, og har de en fing i nesa så hva gjør det. Det er forskjell på 2 åring og 4 åring da... Så et nannyprog. om akuratt det problemet, mora maste konstant. Barna var heilt ut av kontroll.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Trur den stakkars jenta kommer til å vokse opp å bli veldig usikker hvis ikke moren endrer seg.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Ja, ikke sant... Merkelig at moren ikke hører seg selv.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Stakkars lita Det er greit at barna ikke kan få gjøre alt de vil, og man MÅ jo faktisk si "nei, ikke gjør sånn" innimellom, men man må prøve å begrense det så mye som mulig mener jeg da. Lille snuppa kommer sikkert til å bli veldig usikker på seg selv om moren skal fortsette sånn :-S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå