Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Har vært på to ul...ble satt tilbake i overkant av en uke etter første, og da jeg var på ordinær ul i går ble jeg ytterligere satt tilbake i overkant av en uke....og ble så henvist til ny time om et par uker, fordi jordmor ville vente med å ta de anatomiske målingene til fosteret var litt større.. Er dette normalt, eller kan det være noe galt med fosteret slik at det vokser for lite?? Virker ikke på helsepersonell som de har reagert på dette - men jeg spinner egne tanker som at de kan la være å gi beskjed e.l. for å skåne meg.... Tenk om man kunne være gravid å nyte det, i stedet for bare å bekymre seg hele tiden!!!!!! :-( ikke meninga å syte, men jeg blir litt smårar av å gå gravid :-)
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Har ikke vært på UL selv enda men saken er jo dog slik at de er pliktige til og informere deg om noe skulle se ut til og være galt med fostret. er du langt på vei nå da i forrhold til ny og gammel termin?? er nokk ikke noe og bekymre seg over.. jeg syns det er ganske teit i grunn at de mener at et foster vokser etter et bestemt mønster, barna er jo forskjellige??
Tredjemann på vei :D Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har mens-termin 16.mai og fikk UL-termin 8.juni, så for min del ble jeg satt tilbake 3,5 uke! Var på ordinær UL i desember og jm mente da at jeg bare var 15 uker på vei, så fikk ny UL i januar som bekreftet dette. Tror likevel UL-termin er feil jeg da, og uansett fødte jeg 2 uker før termin sist, så det blir nok en mai-baby her!
Mamma mjaua Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 jeg var på ullevål. først ble jeg satt tilbake 5 uker, men ul etter der ble jeg satt frem en uke igjen, så ble satt tilbake 4 uker tilsammen.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 var jo mye, men skjer jo av og til..men hade de satt meg tilbake 2,5 uke så hadde jeg da spurt om det gikk an å få positv test når fosteret var 0 uker hehe.. jeg testet positv 2 dager over ikm og da med ettermiddagsurin Så spent på hvilken termin jeg får når jeg skal på UL
juli-prins:) Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 helt normalt:)føler faktisk at de aller fleste blir det:)kanskje ikke 2,5, men noe i den duren iallefall:)
Har 2 super-gutter :-) Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 men da betyr det jo at mange tar positiv test uten å ha blitt befruktet, skjønner ikke dette jeg. Hvis jeg blir satt tilbake 2 uker betyr det at testen viste positiv før jeg skulle ha blitt gravid??? hmmm
mamma21*Har født* Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Tror ikke du skal uroe deg for d ble selv satt tilbake tre uker etter UL. d er ren rutine at de tar deg inn igjen til sjekk. så du kan nok ta d helt md ro. er helt vanlig å bli satt så pass tilbake
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 mitt første svangerskap ble jeg satt tilbake 2,5 uker enda jeg visste på dagen hvilken dag hadde blitt gravid. Dette endte bare med at babyn kom tidligere en termindaton de gav meg. Og de stresset fælt fordi barnet var 4 uker for tidlig ute. Men kunne ikke fatte hvorfor det absolutt ikke virket som tidlig fødsel. Kunne jo være at det bare var 1,5 uke tidlig i følge mine beregninger da.............
Mage igjen Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Tror fosterene er mer ulike enn man vil ha det til. Der er jo klart de ikke er på milimetern like stor igjennom hele svangerskapet. Jeg var på ul i dag og var plutselig en uke lenger enn jeg var for 5 uker siden... Da ble jeg nervøs også for at noe var galt. Har hørt her inne at det er fler som hadde fostere på samme str som meg da de var i samme uke, og da ble jeg mer beroliget. Man skal vel ikke tro at noe er galt med en gang det avviker fra gjennomsnittet. Som legen sa til meg i dag er det jo mye som er innenfor NORMALEN, det er gjennomsnittet de går ut i fra på ul, men det er ikke alle som ligger på nøyaktig den kurven.... sånn er det jo når de er kommet ut også, de finner liksom sin egen kurve. Noen barn er naturlig små, andre er naturlig store.....
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 Jeg syntes det er villt hvor blindt mange tror på leger og lignende. Noen sier det er normalt å bli satt tilbake 2 nesten 3 uker, jeg syntes det kan være ganske skremmende. Hva med de som har tendens til å gå over tiden og da kan sette babyen i fare på grunn av påståelige jormødre el leger og gynekologer? Det er selvfølgelig ikke alltid menstermin stemmer og ultralydtermin er riktig, men noen ganger må man ha tro på magefølelsen og de beregninger man har. Fostere vokser ikke i lik fart er min mening. Sørg for å få en ultralyd på slutten, ev ved menstermin for å være sikker på at alt er bra. Lykke til Sorry at jeg er litt krass her. Er bare litt oppgitt over leger med flere som er så påståelige.
bebi-i-magen Skrevet 6. mars 2008 #13 Skrevet 6. mars 2008 mens termin min er 24 mai og ul termin min er 9 juni. så ble satt tilbake noen dager jeg også ja, men blir nok garantert en mai baby her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå