Mamma til tre søte Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Han er blitt 3 år, og legene har hele tiden sagt at han kommer til å bli bra, men han ser ut som om han har en rompe i munnen (når han stikker ut tungen kommer det en rompeformet klump ut.... ), og spissen stikker mye kortere frem enn kantene på tungen. Pappan ble operert for stramt tungebånd da han var 17 år, og tungen hans er ennå delt på midten som en slange pga at den har vokst feil helt til han ble voksen. Med andre ord har jeg lyst til å få tungebåndet kuttet, men hva synes dere? Er det idiotisk å la en 3-åring gjennomgå en operasjon og såpass mye smerter for noe så enkelt som et tungebånd? Det er jo delvis et kosmetisk spørsmål, men det mannen min sier er at det å ikke ha en tungespiss faktisk er et handikap også, for man kan ikke bruke tungen som andre, den bare er der. Gutten snøvler litt når han snakker, men det er ikke sikkert tungen er skylden - han er jo fortsatt liten, og kunne ha hatt uklar tale selv med perfekt ustrammet tungebånd.
nickoline og supermann Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 tror jeg ville kutta det.......... jeg hadde litt stramt bånd og lærte å si r veldig sent. tunga mi er normal i dag og jeg lærte å si r. men jeg ble mobbet for det lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå