Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg føler meg i så fin form nå at jeg neste glemmer at jeg er gravid, noen andre her som har det på den måten. Har kun fått en liten bul på magen, har dere fått mage? Har kjent veldig lite til stikkinga i magen de siste ukene, og det bekymrer meg litt. Det er jo nå fosteret vokser mye så skulle tro at livmora vokste mye i denne perioden... Kjenner dere mye stikking? Har dere kjent liv?Hvordan vil dere beskrive den følelsen?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Hei Jeg er 17+4 i dag og synes det er rart jeg ikke har kjent noe "strekking" av livmor, men jordmor hørte hjertelyd for en drøy uke siden så jeg vet at alt er i beste velgående. Tipper det er veldig ulikt på oss jenter..noen kjenner sikkert dette bedre enn andre og det er ikke sikkert det betyr noe negativt fordet. Er jo veldig fint å kunne ha det godt og slippe den strekkingen foreløpig...da ville vi vel kanskje tro at det var noe galt da også...hehe. Vi jenter er nok for bekymret for at ting skal gå galt. Viktig å kunne kose seg under graviditeten og nyte det fantastiske der inne:-) mange innlegg her inne som skremmer mange og det er synd:-( Vi er heldige som får muligheten til dette ihvertfall!!! Lykke til! vi er nok ikke unormale:-) Klem fra meg
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 hei på deg. jeg er også i min uke 17, er 18 uker imorgen. her er heller ingen mage, så jeg har vært bekymret den siste uken, trodde jo lille nurket skulle vokse så masse.. men igår kveld kjente jeg liv for sikkert første gang.. klarer nesten ikke beskrive det.. noe som dytter litt fra innsiden og ut rett og slett ikke sånne kjempekraftige enda, pappaen kan ikke kjenne det, men er så glad at jeg endelig kjenner at den lever.. har hatt det akkurat som du frem til nå, har ikke følt meg gravid.. ikke har jeg noe mer enn en pitteliten klump ut under navlen, og har ikke kjent noe liv tidligere.. eller, jeg har kjent småe bevegelser, men det er først igår jeg var sikker på at det var babyen.. endelig har den fått litt sterkere muskler så vi kan kjenne at han/hun er der.. tror nok magen kommer etterhvert nå, vi får bare være tolmodige når skal du på ul? vi skal på mandagen, gleder oss sånn!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er i så god form at jeg av og til lurer på om jeg virkelig er gravid. De aller fleste symptomene forsvant da jeg gikk inn i 2. trimester. Er nå i min 17. uke. Kjenner ikke noe til stikking i magen lengre - bekymrer meg ikke så veldig for det heller. Livmora vokser nok som den skal uansett. Har bare såvidt fått en liten kul på magen som er nesten borte på morgenen. Eneste symptom som er igjen er at jeg blir lett svimmel dersom jeg reiser meg fort. Kjente liv for første gang her om dagen. Eller jeg tror ihvertfall det var liv jeg kjente. Det føltes som noe som dultet litt forsiktig fra innsiden. Veldig svakt. Varte bare et sekund og kom etter at jeg hadde "provosert" litt med å trykke på magen. Vanskelig å beskrive, men det var ihvertfall noe jeg ikke hadde kjent tidligere. Ble skikkelig glad for å merke at det virkelig var noen der inne
peanut Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Etter uke 12 ble kvalmen borte og jeg var ikke så trøtt lenger...har vært i topp form ...er i uke 17+4 nå. Men for tre dager siden våknet jeg om natta med en ubeskrivelig vond krampe på venstre side...rett ovenfor hofta...det var så vondt at jeg måtte opp og gå...slik krampe fikk jeg tre ganger den natta. Natt til i går den samme vonde krampen...endte med å såve i godstolen i stua...da fikk jeg ikke krampe....skal til legen i morgen. Gruer meg til i natt. Kan ikke forstå hva dette skal være. Jeg har hørt om krampe i leggene når du er gravid...men i sida liksom....håper ikke det er betennelse i nyrene. Men nok syting...ellers bra:) Jeg er førstegangs gravid og vet ikke helt hva jeg kjenner når jeg skal kjenne etter liv, men det har liksom vært noen små dylt i magen...føler den snur seg av og til. Men det er gjerne litt tidlig enda? Gleder meg VEELDIG masse til UL!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Bedriten...!! Nå har jeg blitt syk i tillegg. Håper den andre halvdelen av svangerskapet går fortere enn den første. Synes ikke det er noe stas å være gravid jeg.
Mamma`n til Trym Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Endelig har jeg fått igjen energien etter å ha vært kvalm og trøtt frem til nå. Gleder meg over å være gravid og neste uke er det ultralyd så får vi kanskje sett hvem som gjemmer seg inni magen. Blå eller rosa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Hehe det er litt godt å lese at det er flere som har veldig uproblematiske svangerskap. Sett bort i fra svimmelhet, litt ømme bryster i starten og "hjertebank" den siste uken har mitt svangerskap vært symptomfritt. Jeg har også nesten lurt på innimellom om jeg virkelig er gravid. Jeg er 17+1 og gleder meg veldig til ultralyden neste uke, og få vite at alt er bra. Jeg har vært på ultralyd tidligere også fordi min jordmor har utstyr, men det var bare for å se hjertelyd. (men fortsatt fantastisk, den vinket til oss) Jeg har ikke kjent liv enda, min søster kjente ikke noe før i uke 22, så jeg prøver å være tålmodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå