Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man begynne å gi mme uten å snakke med helsestasjon først? Virker som om vesla aldri blir mett.. Hun er 3 uker nå. Hun sovner ofte ved puppen og blir ikke ordentlig mett. Jeg legger henne fra meg, da våkner hun så klart.. Så var det fram med puppen igjen, slik kan vi holde på lenge, både på dagen og natten. Trenger litt søvn snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ikke noe poeng å rådføre deg med helsestasjonen ang. MME, for de sier nok sikkert bare at du har nok melk etc... Men vi holdt på i nesten 2 mnd med en gutt som ikke klarte å sove på dagen og nesten bare skrek, jeg trodde jeg hadde en syt unge men så begynte jeg med å gi MM på flaske + MME og sønnen vår ble helt forandra, han sov på dagen og ble mett :) Det kan være at du ikke har nok næring i melka også og at det er derfor hun ikke blir mett. Så jeg anbefaler deg å prøve med litt MME, du vil jo se om det blir bedre for henne og deg:)

Nå når helsestasjonen ser at sønnen min har det bra støtter de meg ang. MME, men de sa i starten at jeg hadde nok melk fordi han la på seg, men noen barn har nok større matbehov enn hva en kan tilby!

Skriv tilbake når du har prøvd eller hva du finner ut:) Håper uanset dere får en bedre hverdag slik at mor kan få sove:)

Skrevet

Du gjør akkurat hva du vil med ditt eget barn uten å snakke med HS.

HS har ingen myndighet til å fortelle deg hva du gjør og ikke gjør. De kan komme med anbefalinger, selvfølgelig.

I dette tilfellet er jeg enig med hun over, HS kommer nok ikke til å anbefale deg å gi MME. Sansynligheten er at du ikke kommer til å produsere mer MM om du begynner med tillegg og kommer til å være avh av MME framover.

Så det er ditt valg. Jeg skjønner deg godt, for å si de sånn. Det er viktig å ha overskudd til å være en god mamma, og det høres ikke ut som om du har det nå.

Jeg har vært igjennom det samme med min første datter. Jeg ammet og ga MME i tillegg. Det ente opp med at hun ikke ville ha pupp ved 3 mnd, og greit nok det. Så ble hun et flaskebarn, og hun blir til folk hun også. Jeg angrer ikke på at jeg gjorde det, for så fort jeg begynte med MME så klarte jeg også å kose meg med babyen (hadde fødselsdeprisjon i tillegg).

Du får gå i tenkeboksen.

Når du ser tilbake på denne tiden om noen år, vil du huske den som en tid hvor du koste deg med datteren din, eller den tiden hvor du var utslitt og slet med melken - men du gjorde det for din barns beste.

Hvis du velger å fortsette å gi pupp, så kommer det nok til å bli slitsomt framover, men på den andre siden er det mulighet for at du klarer å fullamme ditt barn. Det kan ta litt tid før melkeprodusksjonen er i full gang og da er det viktig at man ikke "gir seg" dersom man vil fullamme.

Vet ikke om du ble klokere av dette :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...