Gå til innhold

Jeg vil skjule det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som vil det?

Har enda ikke bestemt meg hundre prosent for å beholde barnet, men det er ikke oppe til diskusjon nå..

Men jeg ønsker å skjule en evt mage sååååå lenge som overhode mulig. Noen tips?

Og når dukket magen opp på dere andre? Jeg er førstegangs, og satser jo i såfall på at magen popper litt senere. Håper hvertfall å kunne skjule det frem til uke 18.

Tenkte å si det til mine foreldre med et UL bilde... Vet ikke helt hvordan de vil reagere. Så det er en av grunnen til at jeg vil skjule det såpass lenge, tror innerst inne at de blir glade. Men de er også litt skeptisk, synes nok jeg er for ung. Selvom jeg er nærmere 25 enn 24 når babyen kommer.

Noen andre som gjemmer mage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen min begynte ikke å vise skikkelig før jeg var 17-18 uker på vei. Jeg er også førstegangsfødende. Vi holdt også svangerskapet skjult til jeg var ca 15 uker, og det gikk heilt greit! :)

Skrevet

Jeg fikk min første for nesten 4 år siden. De begynnte å synes etter et par mnder hos meg da. Jeg var 22 da jeg fikk sønnen vår og jeg var da absolutt ikke for ung til å få barn enda mange mente det. Det er ikke for tidlig å få barn når du nesten er 25 da. Mine foreldre synes nok jeg var litt ung men de endret fort mening da.

Skrevet

Dine foreldre kan da ikke mene at du er for ung når du nærmer deg 25. Dessuten er du myndig for lengst, så de har jo ikke noe med at du er gravid. De vil sikkert glede seg etter hvert som månedene går.

Jeg var 20 da jeg ble gravid med førstemann, og gjett om mormor i huset jublet da hun fikk vite at det første barnebarnet skulle komme. Hun gledet seg sånn at hun måtte fortelle det til alle, enda jeg ba henne om å vente litt med det.

Med nr. fire hadde jeg mage allerede i uke 12, mens nå når jeg går med nr. fem fikk mage i uke 18. Holdt det skjult for familien til vi var i uke 16, og sa det til andre etter ultralyden i uke 18.

Tror ikke magen kom før etter uke 18 med førstemann, men husker ikke helt. Det er jo så lenge siden.

Skrevet

fikk ikke tydelig mage for langt ut i uke 20 ++. selvsagt variabelt dette. fikk kanskje litt mer mage, men ikke slik at folk kunne se at jeg var gravid - heller at jeg hadde spist litt godt de siste ukene:P

Skrevet

abort kan man jo ikke ta etter uke 12 uansett..

Jeg fikk ikke mage før etter ul, kanskje uke 20. (hvertfall ingen som turde spørre)

Tror foreldrene dine kommer til å glede seg mer og mer for hver dag som går :) du og!:)

Skrevet

Jeg spiste i stedet for å spy fra uke 7 og klarte ikke å trene.... for de nærmeste var det vanskelig å unngå at det var noe på gang. La jo på meg en del kg. Ikke så vanskelig å skjule med klær.

Helt frem til uke 24 eller noe sånn, så jeg vel bare småfeit ut for folk som ikke kjenner meg.... er førstegangs.

Skrevet

Hei hei..

Eg var 20 då eg fekk min første. Besteforeldrene var strålte då dei fekk den glade budskap;-)

Eg var ung og under utdanning, men det gjekk over all forventning. Ventar no nr 2.

Magen kom seint med førstemann. Brukte mine vanlige klær til laaaangt ut i svangerskapet.

No er eg i v 15 og har allerede investert i mammabukser.... Er ganske liten i meg sjøl. 50kg før denne graviditet. Har lagt på meg ca 5 kg til no.

Kor lenge du klarer å holda det skjult kan jo vera avhengig av kva form du er i òg. Blir du superdårlig, kan jo støtte frå familien vera fint;-)

Lykke te!

Skrevet

hei. jeg er 19 år og gravid. er 15+4 på vei. magen min har faktisk blitt mindre enn før jeg var gravid, så er umulig å se det på magen. MEN puppene har blitt mye større. Jeg vet hvordan det er å si det til foreldre, siden man selv syns man er for ung, men det gikk mye bedre enn jeg trodde. fikk mye søtte, og mange råd fra mamma om graviditeten osv. lykke til med magen:)

Skrevet

Skal på kontroll 25.mars. Er vel då jeg må bestemme meg, da er jeg vel 10 uker. Skal ha med sambo, han som ikke er helt klar for dette. Og pga hans tidligere erfaringer, så er dette veldig sårt for han. og det har jeg full forståelse for.

Så håper at han føler det blir mer "virkelig" hvis han får være med der. Håpet å skjule det til uke 18 jeg, slik at jeg kan gi de vordende besteforeldrene ultralydbilde da. Og fortelle det på den måten, tror nok som alle sier at de blir veldig glade. Men.... det er alltid den bekymringen over at de skal kritisere og sånn.

Men det skal sies at selv om min mor maser om ALT, så har jeg verdens snilleste foreldre. Som hjelper oss masse med alt mulig. Og vet de gleder seg, blir første "ordentlige" deres. Da min sambo har en fra før, som de duller noe helt villt med btw.

Nei, bekymrer meg nok om alt mulig fordi det kom som en gigantisk overraskelse på meg dette her... har vel hatt sex 1 gang i 2008.. så at en traff er jo godt gjort. (ok kanskje flere, men i akkurat den aktuelle perioden var det ikke noe særlig mer i hvertfall..)

Men skal nok investere i noen lag på lag antrekk ;)

Skrevet

hvis de duller med samboern sitt barn kan jeg tro de blir overlykkelige for å få et barnebarn:) og en ting må sies.. jeg var også på tidlig ul, hadde ikke bestemt meg for om jeg skulle beholde. men etter å ha sett på ul så visste jeg at jeg aldri kunne ta abort. da har man jo sett babyen sin, og alt blir mye mer virkelig. lykke til med valget:)

Skrevet

Har fortalte det til svigermor da... for hun er passelig nær, men litt på avstand og hun var ung når hun fikk barn.

Hun bare gratulerte! Men hun forsto fortvilelsen, men mente at å få barn er det BESTE som kan skje et menneske.

Føler jeg har bestemt meg, men vil ikke ta det valget på tverrs av alt min kjære ønsker seg.

Huff.. ikke så lett å skulle ta hensyn til alle andre midt oppi dette her altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...