Gå til innhold

Solarium....

*FLoRinA* Har født!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til Gran Canaria på lørdag.. Trenger å få igang pigmentene litt siden huden min er så og si blå kvit.... noen som vet hvor farlig dette er? er snakk om en gang.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror nok du kan ta deg solarium 1 gang jeg..... må nok si at om jeg hadde värt bekymret måtte det heller väre for sola på gran canaria..... så pass på deg selv der nede:) og god tur:)

Skrevet

Jeg tar litt solarium for tiden, spurte jordmor om dette i går, og hun sa det var helt ufarlig:-) Så kos deg du og god tur:-)

Skrevet

jeg har tatt solarium 5-6 ganger etter jeg fant ut av graviditeten...men så leste jeg på en eller annen nettside at man skulle ikke ta solarium de 12 første ukene...så ikke vet jeg...det stod ikke noe om hva som kunne skje og hvilken skade det ville gjøre..

skal også til gran canaria i påsken...men skjønner ikke hvordan det skulle skade?

bare bruke solkrem godt=)

Skrevet

det er ikke bevist at fosteret kan ta noe som helst skade av solarium. bare pass på at du ikke ligger for lenge og bli over opphetet.

Skrevet

Tok ti minutter jeg i dag....Skal aldri gjøre det igjen..var såvidt jeg kom meg ut av solsenga..Bekkenet slo seg helt vrangt pga det harde underlaget.... Så jeg måtte rulle meg utav..hehe...hadde vært artig å ha det på film..Tror ikke den lille har tatt skade av det...

Skrevet

ja, det er akkurat det som er problemet hos meg også. bekkenet som blir vrangt av å ligge i de sengene. det er synd egentli, for jeg skulle hatt litt farge på kroppen.

Skrevet

jeg leste at de var helt ufarlig de første mnd fordi strålene ikke går så langt ned i huden, men så (litt før uke 20 tror jeg det var) kunne en visstnok få noen "flekker" i huden, spesielt i ansiktet, av solen, som kunne ta opptil et par år før gikk vekk igjen..

Skrevet

solarium er ikke farlig nei.. ikke noe mer enn vanlig iallfall(med tanke på at strålene fra verken sol el solarium er bra til vanlig heller, hehe)

det eneste du skal være nøye med er og ikke bli opphetet... og bruk sol faktor får og forhåpentligvis sleppe de flekken hun over her nevnte! flekkene er ikke farlig, det er bare det at når man er gravid, får man ofte mer av et stoff som gjør pigmentene dine mer tilgjengelig og man kan ofte bli fortere brun... men sjansen får og bli ujevnt brun under graviditeten er større... derfor kan du få disse såkalte pigmentflekkene som kan ta lang tid før blir borte!!

men kos deg i solarium... og i syden:)

husk sol faktor og ikke bli får varm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...