Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har vert svimmel og uvel i 2 uker snart.. fikk komme til lege denne uka og ble sykemldt 50% . legen ringte i går og sa det var utslag på urinen og forsikret seg om at jeg skulle til jordmor i morgen. I en uke har jeg også hatt veldig vondt i skuldrene og nakken og i natt har det vert konstant vondt. iler liksom ut i armene også og de føles veldig tunge. Er selv født 2,5 mndr for tidlig, er nå selv i uke 29. Min kusine fikk svangerskapsforgiftning og hadde også slik vondt i øverste del av ryggen.. men hva har dette med svangerskapsforgiftning å gjøre?? eller er det bare tilfeldig? Er så redd det er dette som skjer med meg..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Skjønner at du er litt redd. Jeg hadde tatt kontakt med sykehuset med en gang hvis du har mulighet til det. Når skal du til jordmor? Jeg fikk svangerskapsforgiftning, HELLP med barnet mitt. Det forløp seg ikke akkurat sånn som du beskriver, men etter å ha lest mye om det har jeg lært at det er mange måter det utvikler seg på. Har du fått mye vann i kroppen? Tok legen blodtrykket ditt? Mye vann og høyt blodtrykk er også faresignaler. Jeg ble i hvert fall lagt rett inn på sykehuset etter å ha vært hos legen, og de måtte forløse babyen min etter to dager (uke 30). Men det gikk veldig bra!! Det er ikke sikkert du har noe å bekymre deg for, men lurt å ta dette på alvor hvis du har mistanke om svangerskapsforgiftning. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 men jeg har jo snakket me lege og hun sa jo at vi fikk se hva jordmor sa i morgen.. ingen har tatt blodprøve med blodtrykk var fint.. sukk... vil ikke vere overhystersk heller.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Dersom det hadde vært noe alvorlig utslag på urinprøven din hadde legen bedt deg komme dit og ikke sendt deg til jordmor! Men jordmor igjen sender deg til legen dersom det er behov for det. Bare vær ærlig og fortell henne hvordan du har det så ordner det seg nok skal du se! Lykke til!
volvo-mamma Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 om man får stigende blod trykk og en del protein i urinen så er det symptomer på svangerskaps forgiftning... om urinen er fin og man har høyt blod trykk eller stigende blodtrykk vil ikke dette være nokk til å tro at man har svangerskaps forgiftning... om man bare har en del protein i urin kan det tyde på urinveis infeksjon som har gått videre til nyrene... om man er svimmel kan det være både forlite jern, lavt eller høyt blod trykk.. Og om man stresser og er bekymmret er det normalt å få vonde skuldre og rygg... og så sant jeg vet så er ikke fortidelige fødsler arvelig... men hva vet jeg ... Legen hadde ikke sendt deg til jordmor om hun trodde det var noe galt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå