Gå til innhold

Jenta får bare maks 200-250 ml mme til dagen........ ?!?!?!?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste noen skrev at dem skulle ha iallefall 500 ml til dagen... her får jo tuppa laaangt mindre..

Drikker litt på morningen, og kansje en skvett på kvelden ... thats it...

Grøten trenger vi jo bare vann oppi... Og hun drikker vann til måltidene.....

Bør hun få mer melk???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får Halvor (9mnder) mme 3 ganger pr dag. 270 ml til morran, 240 ml til brødskiva midt på dagen, og 270 ml til grøten på kvelden.

Skrevet

Groeten er tilsatt melk fra fabrikken (hvis du kjoper og ikke lager selv da).

Gjest irismor
Skrevet

Hvor gammel er hun. Tilby mme å drikke til hvert måltid.

Skrevet

Tror nok du kan ta det helt med ro!

Er i starten at det er viktig at de får i seg så og så mye om dagen. Men nå når de begynner og bli større styrer de dette selv sa de på HS.

Jeg ammer da, men ammer bare morgen og kveld.. Hun får ikke i seg så mye som 500 ml, det tviler jeg på.

Gi vann til måltidene og så gir du henne det hun vil på morgen og kveld. det viktigste er at man ikke slutter helt med det for de må ha melk!

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Hvis du ikke ammer i tillegg bør hun absolutt få mer ja=(

Vi pleier å gi melk etter måltidene, da drikker hun gjerne 100-150 ml.

pluss at hun får på natta. hun får 6 måltider x 150 ml = 900 ml melk, pluss 3-4 måltider fast føde med vann til om dagen...

Hvilken grøt bruker du som man ikke skal blande melk i da? trodde man burde det med de fleste?

Skrevet

7 mndr om 10 dager... =/ Hun får da altfor lite .. huff.. ble litt redd jeg nå.... Jeg som trodde jeg gjorde alt riktig her...

Frokost: Melk

Lunsj: Grøt + vann (drikker lite til måltider uansett)

Middag: Middagsglass

Kvelds: Grøt + vann.

Avog til en skvett melk i senga.. (flaske)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at hun skal ha vann til måltidene jeg da! (Snuppa her er 8 mnd)... For de at melken metter såpass mye at de kanskje ikke spiser så mye mat!

Du kan evt tilby litt etter måltidet, men ellers kan du gi på morgen /kveld.

Hvis barnet ditt er rundt 7/8 mnd eller større da selfølgelig!

Skrevet

Bruker 6 mndrs grøt nå.. Gule pakken ..den med banan - aprikos, havregrøt....

Hun vil ikke ha melk etter måltidene her=/ Mest intr. i fast føde ja...=/

Hadde til vanlig en flaske til i løpet av dagen, men hun ville ikke ha etterhvert, så da ble den bytta ut med middag....

Skrevet

Det er bare tull spør du meg.. Her får han melk til 3 måltider og vann til 1. Han spiser opp all maten sin selv om han får melk..

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Hm... mini her er 6 mnd... lurer på om hun får altfor mye melk jeg da? eller mat i det hele tatt? =P

men hun spiser bare 1/3 middagsglass til middag, og ikke hel porsjon grøt til frokost og lunsj...

Skrevet

Åh, men what to do da??? Synes det er så bra at drikker vann jeg da.. for der skulle hun ikke ha i begynnelsen.. da skulle hun ikke ha noe som helst til maten...

Men hva om jeg har melk til frokost,som vanlig.

så er det lunsj. Da kan hun få 1 skive, så kan hun få en flaske etter skiva.... ? Evt. litt i senga når hun skal sove..?

Skrevet

Jeg synes det du gjør er helt greit jeg candycupps!

Jeg har brukt grøt man skal tilsette vann i siden hun var 6 mnd. Er jo melkepulver i grøten, trodde nesten ikke det var grøt man skal tilsette melk i etter 6 mnd jeg! Det er det ikke på butikken her hvertfall.

Jeg har da gitt vann til måltidene siden hun var rundt 6 mnd, og ammet morgen og kveld og kanskje litt midt på dagen. men nå ammer jeg bare morgen og kveld. Jeg har fått beskjed om at dette er helt ok jeg! Har snakket med to helsesøstre til og med... Hmm...

Skrevet

Her gomler hun i seg både grøt og middag.. elsker det..=/

Mye mer intr. i det enn flaska...

Skrevet

Ring på helsestasjonen og spør du!

Skrevet

Må da være bedre at de får i seg fast føde enn bare melk når de beg og bli såpass store! Hun får jo melk morgen og kveld, men du kunne jo kanskje prøve en flaske midt på dagen?

Gjest Jawhol
Skrevet

slapp av , babyer er forskjellige, jenta mi har aldri vært glad i melk,

har hele tiden tullet med flaska, så da hun var 10 mnd kuttt jeg ut mme helt, nå drikker hun vanlig melk, ca 400ml pr døgn, og hun har vel aldri vært opp i den mengden med mme,

hun ville ikke ha mer en 50-100 ml pr måltid derfor innførte vi fast føde fra 4 mnd alderen med grøt og etterhvert frukt, så rundt 6 mnd alderen kom brød og middag i tillegg, alt anbefalt av hs:)

Skrevet

Gammel er hun da? Vekt, lengde?

Har ei på 10mnd som drikker ca 8-9dl mme for dagen...spiser mye grøt, skiver, drikker litt vann og spiser middag..lite matvrak.. Aner ikke hva hun veier nå, ikke "tykk", er vel tippa 74cm og ca 8,5-9 kg et sted tror jeg..skal å veie neste uke...

Skrevet

Hmm får kansje gjøre det da...

Skrevet

til HI: jeg har en gutt på 7mnd og en uke. og dette får han om dagen:

06.00: 100ml mme

09.30: grøt + vann(men han vil ikke ha vann)

13.00: 100ml mme + frukt (lurte på å gi 140ml i dag)

16.00: 1 middagsglass + frukt

19.00: grøt +100ml mme

har også lurt på om dette var for lite. men helsesøster sa at det var nok når han får 2 hele porsjoner grøt....

Skrevet

Hun følger kurven kjempe fint!

Sist kontroll, 6 mndr var hun 7950 gram og 68 cm lang :)

Hun blir 7 mndr om 10 dager!

Er et lite matvrak her også=) Men ikke noe særlig intr. i flaska.. går greit på morningen, men er myyye mer glad i grøt og middag;)

Skrevet

hei hei!

tror nok du bare skal ta det helt med ro=0) noen barn spiser mer enn andre og jeg tror nok det er helt naturlig at hun vill ha mer fast føde enn mme. hun begynner å bli stor=0)

snuppa mi på 9mnd spiser dette.

ca 07: 200mme

ca 08.30: en liten porsjon grøt + vann

ca 12: 2 brødskiver + vann

ca 15: middagsglass + vann (hun er ikke så veldig gla i middags glass så om hun spiser lite så får hun en flaske i tilegg)

ca 18: grøt+ vann + en skvett mme (koseflaske) men det er ikke alltid hun vil ha mme da

hun pleier oxo å spise litt middag sammen med oss når pappa kommer hjem i 16-17 tiden=0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...