Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Hei jenter! I min fammilie harnesten samtlige av kvinnene gått over tiden- langt over.. vil det si at jeg også gjør det? hva tror du? hva har du hørt/ erfart?
--niffi-- Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Mamma ble satt i gang to uker etter termin både med min søster og med meg, så jeg antok at jeg også ville gå over termin - men min første ble født akkurat PÅ ultralydterminen! Men nå vet jeg ikke hvordan det var med de andre kvinnene i familien min - jeg tror min tante fødte 3-4 før termin, faktisk, og jeg aner ikke hvordan det var med min mormor. Jeg har hørt at det ikke engang er så veldig arvelig når man SELV har født tidligere - til min store skuffelse, for jge vil gjerne føde til termin igjen og ikke gå over tiden!
MammaMira Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Hei! Har tenkt på det samme som deg de siste dagene da jeg har gått over termin. Jeg ble født 12 dager "for sent" og min mor kom visst også 2 uker etter termin. Så for min del kan det jo virke som dette er arvelig. Huff, klarer ikke helt tanken på å gå å vente i flere uker nå....
*H* Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 kan prematur være arvelig også..? eller "arvelig"... jeg kom 4 uker for tidlig, og rundt uke 30 + begynte jeg å slutte å vokse... ut fra skalaen til snuppa i magen min nå, ser det ut som om voksinga hennes begynner å avta litt også, fra uke 33... kan det være noe greie der, eller bare tilfeldig?
mamma`n til nurk Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Mamma fødte både meg og broren min 2 uker før termindato, jeg har termin om 2 dager, og det er ingenting som tyder på at det blir fødsel i den nærmeste fremtid, så jeg tror nok mye er tilfeldigheter.
Bebbiss Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har hørt at det er babyen som sender ut hormoner og signaler til mors kropp om at fødsel skal sette igang. Slik er det også i hundeverdenen (for oss med erfaring fra hundeoppdrett). Dvs at det kommer an på barnets gener. Selv kom jeg 14 dager over tiden og barnefaren kom 3 uker før termin (broren kom 4 uker før termin). Belager meg derfor på at ungen kan slekte på enten meg eller far sin side og forbereder meg mentalt på at jeg både kan føde før tiden og godt på overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå