Gjest Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg vet at vi i kommunen har rett til redusert arbeidstid pga barn under 3 år i hjemmet, men gjelder dette generelt? Hvor i arbeidsmiljøloven finner jeg dette? Min mann begynner 7.00 på jobb og barnehagen åpner ikke før 7.30, hvordan kan vi finne en løsning på dette når arbeidsgiver mener han ikke har rett til noe? Mannen min ønsker å forskyve arbeidstiden eller redusere (med mindre lønn selvfølgelig), hvor kan vi finne slikt i loven?
Gjest irismor Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Er han medlem av fagforbundet så kan de hjelpe ham.
Sivalur Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Du kan jo prøve å lete på lovdata.no. Søke etter arbeidsmiljøloven kanskje?
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Paa narf.no fant jeg dette: "Retten til fri reguleres av arbeidsmiljøloven § 12-9, og retten til økonomisk kompensasjon for fraværet reguleres av folketrygdloven kapittel 9." Saa hvis du sjekker de nevnte lovparagrafene burde du finne svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå