Happy 76 *PÅ OVERTID* Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Noen som husker hvor lang tid det kan ta frem til 10 cm..? husker ikke fra forrige fødsel hvor lang tid ca det tok.... Har hatt endel kynnere i natt men ingen rier. håper på fødsel i dag jeg...
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 dett er vel ganske vanskelig å svare på... hos meg tok det en time.... men da hadde jeg bra rier... det kan vel gå fort, men det kan vel ogå ta dager.... lykke til!! det blir sikkert snart ihvertfall
Trulte76 Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 jeg har såpass kjappe fødselr så meg gikk det veldig kjapt da Men det jeg har lest da er at de 4 første cm er de treigeste..og når man har 4 cm åpning så går det mye fortere til de 10 cm
Happy 76 *PÅ OVERTID* Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2008 Glemte å si at jeg var på sykehuset på lørdag med rier men alt stoppet opp så jeg ble sendt hjem igjen.... Jeg holder håpet oppe ihvertfall. Tusen takk for svar
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Hei! jeg brukte 3,5 time fra første rie til full åpning 2-10 cm. Setefødsel du kan drive sonetrapi på deg selv. Til alle andre disse punktene skal ikke røres før man har 3 uker eller mindre igjen av svangerskapet. masser deg selv fra hælen begge sider og opp neste halvveis opp på leggen. masserer du nøye og sakte vil du finne noen punkter som er litt ømme. disse simulerer livmoren og mormunnen slik at fødselen går kjappere. jeg masserte disse punktene hver dag de to siste ukene før termin og fødte på termin. De to siste dagene før termin kjente jeg sterke kynner når disse punkten ble stimulert. Fikk bedskjed av jordmor at dette kan være grunnen til en raskere fødsel lykke til
Mamma`n til Trym Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Gå deg en tur i nærheten av huset ditt eller beveg deg mye hjemme så vil det nok sette igang litt. Lykke til
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 jeg ble innlagt på sykehuset med 5 cm åpning, 8 timer senere fødte jeg...
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har også brukt kort tid på de siste 5-6 cm. Med nr 2 så gikk det under en halvtime fra 5 cm åpning og til han var ute Så litt morsomt ut på det tidsskjemaet de skriver etter fødselen Krysser fingrene på at noe skjer nå da!!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 ..og jeg hadde 4 cm åpning etter rier i ca to timer, og full åpning nesten 8 timer senere.
Tredjemann på vei :D Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Da jeg skulle føde førstemann tok det bare et par timer fra 4-10 cm, så jeg skal definitivt ikke ta det med ro her hjemme når neste fødsel er igang!
temi & keli Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Jeg kom inn med 4-5cm da jeg skulle ha førstemann.. JM sa at som en tommelfingerregel, burde framdriften ved gode rier være 0,5-1cm åpning i timen.. For meg gikk det unna på 3 timer.. fra 4-5 til ungen var ute.. -men jeg vil tro det er VELDIG individuelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå