hva skal barnet hete? Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Hva gir dere isteden isåfall? (8mnd) Han spiser grøt, middag, frukt og mme. Tenker å kutte ut mme nå da, men hva kan jeg gi isteden? Han drikker mellom 3- og 500ml i døgnet.
Leandermamma Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Her går det kun i grøt, fruktmos og mme/mm. Han nekter å spise middag eller brød. Han er 10 mnd
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 barna skal jo helst ha 500 ml mme pr døgn iallefal fram til de er 10 mndr, men mindre du ammer?
Gjest Rebel m/jente Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Grøt, fruktmos, middag og MME. Tenkte å begynne med brød om en måneds tid eller noe, hun er 6 mnd nå... Når anbefaler dem innføring av brød?
Alba44 Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Her har vi ikke begynt med brød ennå. Han elsker grøt og spiser i tillegg middag og mye frukt. Er straks 9 mnd, så tenkte begynne med litt brød snart.
fox`y Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 hær har jeg prøvd allt fra grøt til brødskive. men han nekter all fast føde. så d går i pupp ennå hær. han er 8 mnd i dag..
AE❤️ Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Du kan ikke kutte ut mme før han er ett år med mindre du ikke ammer. De må ha melk! Når han er ett år kan du begynne med vanlig ku-melk, men gravdis tilvenning, ha litt ku-melk oppi flaska/koppen med mme slik at magen venner seg til det! Her går det i brød med leverpostei,makrell i tomat, bacon ost og prim. Kan få kaviar også. Fra de er ca 9 mnd kan de også få servelat, hamburgerygg, kokt skinke, egg evt ost. Hun får også grøt, frukt og div fruktmoser/desserter. Tror de etterhvert kan få litt middag også f.eks kokt potet og gulerot. Mat som det ikke er salt i. Nå fremover skal de jo ha mer og mer mat ettersom mme og mm ikke metter så mye lenger Er ikke så lett siden det ikke er såå mye vi kan gi liksom,men blir lettere og lettere.
☆Anonymia☆ Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 han er 11 mnd,har nettopp begynt skikkelig med skive..men han er enda ikke helt fornøyd med det så han får grøt til kvelds,og noen ganger til frokost..
noLadyjustME Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Han er 8 mnd her og jeg gir ca en halv av en halv brødskive til frokost og av og til kvelds+ grøt, og mme kald på tutekopp..Han liker det veldig godt, men går seint ned! Tynt lag med leverpostei eller kaviar anbefalte hs, og det var NAM!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 500 ml mme????? Her går det kansje bare 200-250 maks til dagen?????????
Blue Lady Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Stilte samme spm på småtroll i går... JEg gir ikke, hun bare lagrer all maten i ganen og så får hun det i halsen når klumpen er stor nok, orker ikke det mere. Hun får grøt, frukt og pupp, holder i massevis det. Stresser ikke med brød, det er det andre som gjør for meg..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 Middag Frukt Litt grøt Prosobee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå