Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Det står alltid bakpå osten du skal spise om menlken i den er pasteurisert eller ikke. Hvis den er det, kan du trygt spise den. Hvis den ikke er det, så hold deg unna.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 det er en ost:) Du kan få sen i en sånn runding med tre kantede pakninger vettu. Men leste bakpå at det er en smelteost og da er den vel trygg vel?...
Makko med to små gutter Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Regelen er ganske enkel. Alle produkter som er produsert i norge, skal merkes spesielt om melka ikke er pasturisert. Så om den f.eks. er produsert av Tine, og det står at den innholder melk er det ok. om det står at den innholder upastorisert melk er den IKKE ok....
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 d står ikke noe om leken er pasteurisert el ikke..skal den være pasteruisert?
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Er kanskje ikke så rart at jeg ikke har hørt om Taffelost da.. Jeg er ikke spesielt glad i ost, annet enn norvegia. Jeg synes at Jarlsberg smaker litt for mye.. =P Jeg er ikke den som spiser ost og kjeks eller bruker blåmuggost som pålegg. Kjenner jeg blir litt uvel bare ved tanken =D Nei... Norwegia er osten jeg vil ha. Som en drøm uten ost er et mareritt, er Norwegia min egen favoritt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå