Gå til innhold

Slimproppen har gått. Kan vi ha sex??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og tok det lang tid hos dere andre fra den gikk til fødselen var i gang. Jeg er 39+4 i dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Slimproppen er det som beskytter babyen mot bakterier, så når den har gått, skal man ikke han sex. Heller ikke bade i basseng.

Hos meg gikk den dagen før fødselen.

Skrevet

Ja, dere kan ha sex selvom proppen har gått. Det er kun etter at vannet har gått man ikke skal ha sex.

Sist gikk proppen min 3 dager før gutten min kom til verden. Denne gang gikk den i uke 30, er nå 37 + 3 og er her enda! Det er nok store forskjeller på hvor lang tid det tar fra proppen går til fødsel er igang.

Er det blod i den, skal visst det være et tegn på at fødsel er nært forestående ettersom jeg har forstått. Får håpe det snart er din tur!

Skrevet

Ha så mye sex du vil du,frøken :o) Kanskje du er av de heldige at det blir fødsel av det!

Bare for & ha det sagt er det IKKE farlig med sex selv om den berømte slimproppen har gått.

Min har oxo gått nå,da jeg ble strippet i forrige uke...har selv hatt sex,men det utløste bare masse kynnere hos meg den natten...ikke noe mer spennende ;o)

Skrevet

Det sies jo at sex kan sette i gang fødsel. Og det er pga sæd inneholder noe av det samme stoffet som er i de pillene de putter oppi for å sette i gang fødsel. Så for at sæden skal finne veien dit den skal MÅ nemelig slimproppen ha gått. Og det er kun ved ved at vannet er gått man ikke skal ha sex eller bade!

Skrevet

Virker som det er mange forskjellige beskjeder man får om dette her da. Jeg synes så tydelig jeg har fått beskjed om at etter at slimproppen har gått skal man helst ikke putte noe som helst inn i kjeden. Og spesielt det med bading fikk jeg beskjed av jordmor om å ikke gjøre om slimproppen har gått. Er det rart man blir forvirra sier nå jeg. Sån synes jeg det er med veldig mange ting. At man får forskjellig beskjed fra forskjellig faglærte. Litt rart at man ikke har en felles regel for slike ting da..

Skrevet

Da skal jeg forføre samboer i kveld ;) Håpe dette er tegn på at det er på gang!!!!!!!!

Skrevet

tror mange blander vannavgang og slimproppen..selvfølgelig kan man ha sex om slimproppen går...Men IKKE om vannet gått....Det er jo det som beskytter babyen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...