esmase Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Er det verdt et besøk? Hvilke dyr har de der? Vurderer om vi skal ta oss en tur dit i løpet av påska.
lenej :o) Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 ja, skal være fint der da.. de har jo dyr som .. ja .. ulv, elg , bjørn å sånt? har ikk vært der selv, men folk som har vært der sier det er flott!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Kjempefint der, men undersøk om alt er åpna til påske da, er begrenset på våren hva som er tilgjengelig pga snø. Vær forberedt på en del gåing, men mener man får låne små vogner til å ha ryggsekk og barn i for å lette turen. Mest kjent for å ha de fire store: Ulv, bjørn, gaupe og jerv. Men har også bla moskus, elg og polarrev, og på sommeren tror jeg de har husdyr også.
Sivalur Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Ja, har vært der flere ganger. Vi synes hvertfall det er verdt det. De har gaupe, jerv, bjørn, ulv, reinsdyr, rev, moskusokse og tidligere hadde de elg, vet ikke om de har det akkurat nå. Og så er det noen ender, høner og griser, mulig også kaniner. Men vet ikke om de bare er det på sommeren da. Best å gå under foringstiden, for da får dere sett dyrene. Utenom foringstid er det hvertfall vanskelig å få sett gaupen, jerven og ulven...
esmase Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2008 Hmm,kanskje bedre å vente til sommeren da? Det er såpass langt å kjøre opp dit,og da vil vi jo ha med oss det meste når vi først er der. Kanskje sjekke været før vi eventuelt drar også,for det kan jo være skitkaldt der om vinteren... Men takk for svar :-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Da vil jeg faktisk anbefale dere å vente til juni-juli. Da er det faste foringstider også, slik at dere får sett de dyrene som er litt sky, som jerv og gaupa. Og alt er åpnet, pluss at de kanskje har disse gårdsdyrene også. Husk også på at det er (i min verden) ganske langt å gå for små barn, så å vente til man er sikker på at iallfall snøen er smelta er veldig greit. Se forøvrig www.polarzoo.no. Men ønsker dere god tur når den tid kommer!
Blue Lady Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Vi har vært der på sommern! Kjempefint! hadde med mat og tok det som en tur på en måte. det er mye gåing for dyra har stor plass der, tror jeg ville ventet til snøen forsvinner hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå