Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk vi brev hjem ang. søknad om barnehageplass. Der sto det at vi hadde ansiennitet fra 26 februar ( da vi søkte ) Hø......

Kan ikke huske at det var de reglene da vi søkte plass til storebror for ca 4 år siden..

I og med at søknadsfristen er 1 mars, står vi vel ganske langt bak i køen vil jeg tro.

Hadde jeg vist dette, hadde jeg jo søkt i det tidspunkt jeg presset ut godjenta på fødeavdelingen...:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvor du holder til i verden. Men jeg har fått med meg at mange smarte mammaer i Oslo sender barnehagesøknad med det samme de får fødselsnummer til babyen sin.

Det er jo helt sykt at det må være sånn for å få plass.

3 dager ansiennitet er jo ikke å kimse av hehe.

Vennligst ikke legg på, du rykker stadig fremover i køen ;o)

Får håpe de finner en plass til dere. For det finnes ikke noe kjipere enn å ikke få plass når man trenger det.

Skrevet

Ja, nå føler jeg meg rimelig teit.... Bor i Oslo. Jeg viste kun at det var en søknadsfrist.. Jeg er ikke så veldig bekymret da må jeg si. Jeg har jo plass til storebror i sykehusbarnehagen, så vi er vel prioritert på søskenplass vil jeg tro.

Men jeg skulle så gjerne hatt plass til de der vi bor, med tanke på skolestart neste år og at han da kjenner de han skal begynne i klassen med.

Dessuten vil jeg ikke være avhengig av å måtte jobbe på sykehuset.

Det kan jo til tider være veldig slitsomt og det hadde vært deilig å vite at man faktisk har mulighet til å bytte jobb hvis jeg ønsker det...

Skrevet

Ja det skjønner jeg godt... Det er deiligst å ha "ryggen fri" liksom. Men gjelder den ansinitetsgreia over hele landet tro?? hmmm det ma jeg finne ut av, jeg har i så fall fire uker, men det er jo ikke mye å skryte av det heller, om alle har visst om denne regelen og ikke vi...

shitt... eller, det går sikkert fint, men det hadde vært digg med bhg-plass.... hmmm nå fikk jeg noe å tenke på :-)

Skrevet

Tror dette gjelder spesielt i Oslo. De gikk over fra loddtrekknings-system til ansinietetsystem ganske nylig. Blir jo mer rettferdig i grunn.

Det var jo barn som aldri fikk plass fordi de rett og slett aldri "vant" plass, mens andre igjen fikk plass med en gang.

Det er vel også litt ekstra press med plassene i Oslo.

Men sånn generelt tror jeg dette er et ganske vanlig system rundt om i landet. Først får de som trenger det mest plass, deretter kommer vel søskenprioritering og så kommer vel de som har ventet lengst på plass. Tror jeg da :o)

så det kan ofte være lurt å søke i god tid, slik at man har litt venteliste tid med i søknaden sin.

Skrevet

søren klype... ikke trenger vi, og ikke har v i søsken, og ikke har vi stått lenge i kø..... man er seg selv nærmest, sorry "mariamin" ikke meiningen å kuppe bekymringen, men da er vi antgelig i samme båt da rett og slett.

:-)

Skrevet

Alltid greit å ha noen å bekymre seg sammen med...He he

Regner med at det er flere i samme båt her inne.

Skrevet

Hvis det er noe trøst dritgrei, så er det ikke sånn her.

Jeg søkte til Knerten i fjor 28. feb. og vi fikk plass.

Samme med Storebror. Jeg jobber best under press, derfor sendes søknaden rett før fristen går ut :o))

Og hvis det er full bhg. dekning der du skal flytte, så er det i hverfall ikke noe problem.

Skrevet

akkurat det vet jeg ikke... da jeg flyttet derfra for tre år siden var det ikke full dekning, men flere bhg i annmars så jeg vet rett og slett ikke.... Spanande, spanande...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...