Gå til innhold

Dumme dama har ødelagt navnevalget mitt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg sikkert litt hormonell og hissig til tider men jeg hadde bestemt meg for et navn. Så kommer det ei som jeg ikke har så mye til overs for og forteller at sønnen hennes heter akkurat det som jeg vil at sønnen min skal hete. Etter det så har jeg ikke så lyst til å velge det navnet lenger. Er det bare jeg som er sånn og burde jeg egentlig bare overse tilfellet av ei ekkel dame som har samme smak i navn som meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i henne da. Kan hende sønnen hennes er kjempe søt. Og hvis det er et fint navn, så spiller det jo ingen rolle om moren til en annen gutt heter det. Jeg hadde i alle fall ikke brydd meg :-)

Skrevet

Unnskyld, jeg mente selvfølgelig ikke moren til en annen gutt, hehe, men sønnen til en annen dame!!

Skrevet

Ikke bry deg om det! Velg det navnet du liker best. Dere vil jo mest sannsynlig ikke ha så mye med hverandre å gjøre heller, med tanke på at du ikke liker henne så godt.

Skrevet

Skulle gjerne nevnt at sønnen hennes er kjempesøt men han er 13år og har kommet over det å være søt. Nei, jeg får slutte med disse fordommene...og finne et nytt navn :) Navnet er forresten Mathias

Skrevet

Mathias er et kjempefint navn! Det vil alltid finnes mennesker som har samme navn som sønnen din uansett. Noen av dem er ikke like sympatiske, men det får du ikke gjort noe med!!!!! Så velg etter NAVNET og ikke etter hvem andre som deler det er nå min mening. I mitt tilfelle: Moren min liker ikke navnet vi har valgt til sønnen vi skal få. Det DRITER jeg i, for det er vår sønn, og navnet er fint det. Vil alltid være noen som ikke liker det uansett.....

Skrevet

Nei, vi er ikke i samme krets, hun er søsteren til ei venninne av meg og er tvers igjennom ei tøs som gjerne får penger av menn i bytte mot sex.

Skrevet

Man har gjerne møtt dumme mennesker som har fine navn. Jeg føler også at navnet blir litt "ødelagt" av det. F.eks vil jeg ikke bruke navn som er like det folk jeg ikke liker heter, jeg er også skeptisk til navnene til en del av de jeg gikk på skolen med for ørten år siden. Og navn som har tilknytning til min eller mannens ekser er også helt utelukket. Og navn som jeg vet mannen min og eksen vurderte på deres felles barn ;-) Så har begynner lista over uaktuelle navn å bli lang. Men det får den bare være, jeg orker ikke å bli minnet på mennesker jeg ikke liker hver gang jeg skal prate til eller om mitt eget barn. Fint vi enda har mange måneder å tenke på ;-)

Skrevet

Vi har faktisk ¨hatt problemer med flere navn på grunn av dårlige vibber.Men de står nå fortsatt på lista likevel. Jeg mistenker nemlig at i det du holder den lille babyen din for første gang så kan det allikevel være HELT naturlig å bruke nettopp slike navn. Fordi det er ditt barn som heter det og da bryr man seg ikke lenger om hva alle andre heter eller mener for den saks skyld...

Så mitt råd er å tygge litt på det og bruke tid. Tror det meste forandrer seg når det kommer til syvende og sist. Tenk deg de gangene du har tenkt: hjelp skal den ungen hete det stakkars.. eller det var stygt/rart navn.. Så tar det litt tid og navnet er plutselig blitt veldig fint og helt selvfølgelig:)

Mathias er forresten et kjempefint navn!!! Stemmer for! hehe..

Skrevet

Ja det er sant, sønnen min gir navnet et nytt ansikt og det vil alltid være noen som heter det samme uansett hva jeg velger. De 2 andre barna mine har ikke så vanlige navn så jeg har valgt ganske safe der og før Mathias, så synes jeg Trym var fint. Men det ville ikke samboeren min ha. ARRRGH, navn er vanskelig!!

Skrevet

Ja pokker ta hele dama!! Jeg har jo også samme solbriller og bil som Britney Spears og overlever av å vite det men synes ikke det er så stas det heller. HEHE :)

Skrevet

skjønner ikke at du skal gidde å bry deg at hennes sønn heter det samme.

Hadde valgt det navnet likevel jeg..

Skrevet

Nei, du sier noe men jeg likte dårlig å ha noe til felles med henne. Kommer nok til å velge det navnet, må bare komme over det pertentlige synet mitt. Jeg er nok veldig lik Bree i frustrerte fruer, for de som vet hvordan hun er...

Skrevet

Haha, ler litt (med deg altsaa) av at du er litt som Bree, vi har vel alle en liten Bree i oss, fnis.... =o) Bree er helt herlig synes jeg da.

Forstaar godt det med vibber angaaende navn, men kommer med et lite tips: Ha en liten - og da mener jeg liten - liste klar naar han blir foedt, og saa bare kommer navnet av seg selv, hvis du er heldig. Det skjedde med oss. Vi hadde tre navn paa lur og to av de ble helt feil da vi saa babyen! Merkelig, men saann var det.

Mathias er nydelig, synes jeg, Trym kommer lenger ned paa listen her i gaarden, synes du skal ta med begge paa listen jeg, sammen med kanskje et eller to til, og saa ordner det seg nok paa beste vis for dere.

Jeg har noen jentenavn jeg ikke orker aa bruke, fordi jeg kjenner noen som jeg ikke synes er verdens mest oppegaaende som heter det, saa jeg forstaar den biten.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...