Gå til innhold

Betaler dere venner når de er barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er de første i vennegjengen som har fått barn og syns det er litt vanskelig dette med barnevakt. For en stund siden passet ei venninne av meg vesla vår på dagtid tre dager på rad fordi jeg og mannen min jobbet dobbelt. Siden hun hadde vesla hele dagen (altså en arbeidsdag) tre dager på rad så fikk hu igjen litt penger for det.

Men nå syns vi liksom at vi MÅ betale hun hvis hun passer henne igjen. må vi det? hva gjør dere? Hadde hun hatt barn selv så hadde vi jo bare passet hennes barn når hun trengte hjelp.. men siden vi er de eneste med barn så... ?

Når det kanskje er snakk om en overnatting, at vesla vår skal ligge over hos hu ei natt, ville dere da betalt henne? Jeg syns kanskje det er litt rart, men vil ikke at det skal bli tisking og slik bak ryggen vår hvis vi ikke betaler..

Vi har jo fast barnevakt ellers, hun er 18år og passer vesla et par time på eftan 1-2 dager i uka i overlappinga mellom at mannen min reiser på jobb og jeg kommer hjem. Hun betaler vi per time.

Så hva syns dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ingen venner av meg passet nurket ennå, men hvis de skulle gjort det, ville jeg ikke betalt de. (Blir noe annet, som du sier, om det er på en arbeidsdag). Ville ansett det som en vennetjeneste, dessuten vet jeg at vennene mine har LYST til å passe ham ;-)

Skrevet

Hmm, har ikke betalt før nei. Nå er det bestevenninen min som¨også er snuppas fadder som pleier å sitte barnevakt. Er også de første som får barn og vi er relativt unge enda (22). Hun skal passe henne imorgen ettermiddag/kveld og noen timer på dagen på lørdag. Har kjøpt inn pizza, brus og litt snacks, tenkte at jeg skulle gi henne en flaske vin itillegg siden hun er så god å stiller opp på kort tid. Men hadde vel aldri tenkt på at jeg måtte betale henne. Hun gjør jo dette med glede og syns det er stas:)

Så dermed syns jeg det er koselig å kjøpe inn litt godt til henne for å vise at vi setter pris på henne.

Skrevet

Ja det er litt slik jeg tenker også..jeg har jo vært sjåfør for henne gratis da hun og noen venninner skulle på byen.. Og hun sier jo selv også at hun vil ha vesla på overnatting.. jeg er bare redd for at siden hun fikk betalt de første gangene at hun da forventer at hun skal få betalt nå og at det er derfor hun gjerne vil passe henne nå da. Men det er litt urettferdig tenkt også da for hun er utrolig flink med vesla og glad i henne . Da tar jeg sjansen på at jeg ikke betaler, men heller at hun kan få en flaske vin eller noe en gang i blant. Så får hun vel si ifra hvis hun er uenig..

Vi er også unge. jeg er 22 og mannen min 26. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...