Bebbiss Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 De siste dagene har jeg våknet av numne hender og krampe i begge bena. Er 33 + 4. Er det noen som sitter med et tips om hva som kan hjelpe? Er tungt å gå på jobb når man ikke får en hel natts søvn (foruten den obligatoriske do-pausen midt i).
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Jeg tror det skal hjelpe å spise kalsium for å unngå kramper i beina...Når det gjelder nummenhet vet jeg ikke....
Mammaen til Turid Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 mot krampe i beina kan det hjelpe å ligge med ullsokker, gjerne sånn knehøye.. (om det er psykisk eller ikke aner jeg ikke, men det funker på meg ihvertfall..!!) hehe.. eller spis banan før du legger deg..
Grateful mom Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Hvis du drikker lite vann, eller f.eks har mye vann i kroppen kan det være du får lettere krampe. Prøv å drikke mer vann og se om det hjelper!
Mooncake Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Det er vann i kroppen som gjør at det blir trangt for nervene i hendene/vristene. Det kalles Carpal tunnel syndrom. http://www.barnimagen.com/forum/thread/136764951 Du kan snakke med jordmor om det, om du er veldig plaget. Det finnes hjelp. Jeg har vært plaget i begge mine svangerskap. Det kan hjelpe å heve hendene relativt til kroppen. Mange løfter hodeenden i sengen litt. Selv sover jeg med støtte skinner som fås kjøpt hos bandasister (ala denne: http://www.snogg.no/Forhandlerweb/Produkter/Sportspleieprodukter/H%C3%A5ndleddstotter/Mueller%20Haandleddstotte%20300.aspx). Magnesium kan intas for å dempe kramper i legger og bein.
Bebbiss Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 Mange takk for gode råd! ) En sånn håndleddsstøtte har jeg så den kan jeg prøve i tillegg til de andre tipsene her )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå